eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinansePKPiR. Czy dobrze księguję materiały do pakowania towarów?


2013-07-08 13:39 autor: konto usunięte

13 105 odsłon

PKPiR. Czy dobrze księguję materiały do pakowania towarów?

Witam!

Do tej pory materiały do pakowania towarów ujmowałem jako pozostałe wydatki w KPiR. Ale może błędnie to robiłem, bo np. karton czy folia bąbelkowa jest wysyłana razem z towarem, to może ich zakup powinien być wykazany w kolumnie zakupu towarów i materiałów?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-07-08 13:42 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Kartony i folia bąbelkowa nie są podstawowym przedmiotem handlu, służą jedynie do zabezpieczenia przesyłki w transporcie. Są to więc jedynie opakowania i ich wartość zakupu ujmuje się w kol. 13 KPiR- Pozostałe wydatki.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 5

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2013-05-17 10:17 przez konto usunięte

    Jak zaksięgować zakup tabletu do firmy?

    Proszę o podpowiedź, jak zaksięgować fakturę zakupu tabletu, który został zakupiony jako rozszerzenie oferty w ramach abonamentu do telefonu firmowego?
    Mam kpir i jestem na VAT.

  • becool8812

    Dodano 2022-08-22 16:41 przez becool8812

    Księgowanie kosztów w okresie zawieszenia

    Dzień dobry, Jak w KPiR księgować koszt najmu lokalu podczas zawieszenia działalności?
    Np. mam w lipcu zawieszoną działalność, to mimo to w KPiR księguję ten koszt w lipcu czy księguję w pierwszym miesiącu wznowienia działalności? Jeśli tak, to jak się ma to, że data na fakturze jest z lipca a księg...

  • anetaw85

    Dodano 2018-02-13 15:49 przez anetaw85

    Kiedy ująć fakturę w VAT-7, a kiedy zaliczyć w koszty?

    Witam serdecznie, prowadzę jednosobową działalność gospodarczą, rejestruję faktury sprzedaży i zakupów i prowadzę KPIR w programie komputerowym. Mam problem z fakturami zakupowymi za miesiąc poprzedni otrzymanymi w miesiącu kolejnym, np. za styczeń w lutym. Rozumiem, że dla potrzeb VAT-7, a także JP...

  • karo33

    Dodano 2015-06-30 20:10 przez karo33

    W jakiej pozycji PKPiR księgować zakup przewodów elektrycznych czy kształtowników?

    Dzień dobry! Mam działalność gospodarczą na zasadach ogólnych, robię kute płoty z kształtowników i instalacje elektryczne. Czy zakup kształtowników czy przewodów elektrycznych księguję w poz. 10 czy poz. 13 w PKPiR?

  • Kalite

    Dodano 2013-06-20 11:20 przez Kalite

    Refaktury. Jak je opisać, co do nich dołączyć?

    Refakturujemy raz w miesiącu koszty wysyłek i transportów na drugą firmę. Czy wystarczy w tytule napisać refaktura wysyłek lub usług transportowych w okresie np. 01.01-31.01.2013, czy muszą być jeszcze jakieś załączniki lub inne wykazy do tego typu faktur? Czy do KPiR wpisuję to w kolumnę 7 (sprzeda...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...

Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...

Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...

Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania