2013-07-07 11:41 autor: Iwak
12 334 odsłon
Witam,
W br otrzymałam dotację z PUP na rozpoczęcie działalności gospodarczej (skup złomu). Jak prawidłowo wpisać w PKPiR wydatki sfinansowane z PUP? Czy mogę zaliczyć bezpośrednio w koszty podatkowe jako wyposażenie powyżej 1500 zł? Użytkowanie będzie na pewno powyżej 1 roku.
Zakupy:
1) waga platformowa do 3 ton: wartość 3 130 zł netto, wyposażenie, KPiR KUP + ewidencja wyposażenia;
2) waga elektroniczna: wartość 2235 zł netto, wyposażenie, KPiR KUP + ewidencja wyposażenia
3) pojemnik magazynowy na stal: wartość 1390 zł netto (1 szt), wyposażenie, KPiR KUP bez konieczności ewidencji,
4) wózek widłowy: wartość 6000 zł netto - środek trwały, KPiR NKUP + ewidencja środków trwałych, amortyzacja NKUP.
Proszę o odpowiedź czy moje założenia są prawidłowe? Zaznaczę, że jestem vatowcem, odliczam wszystkie zakupy na zasadach ogólnych.
2013-07-08 09:13 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak
Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 45 ustawy o PIT nie uważa się za koszty uzyskania przychodów odpisów z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych dokonywanych, od tej części ich wartości, która odpowiada poniesionym wydatkom na nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie tych środków lub wartości niematerialnych i prawnych, odliczonym od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym albo zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie. Oznacza to, że pozostałe wydatki sfinansowane z otrzymanego dofinansowania, np. na zakup wyposażenia i towarów mogą stanowić koszty uzyskania przychodów działalności gospodarczej.
W świetle powyższego założenia przedstawione w pytaniu można uznać za prawidłowe.
Iwak skomentował/a odpowiedź 2013-07-08 18:17
Dziękuje bardzo za odpowiedz. Mam jeszcze jedno pytanie czy istnieją inne przesłanki, które mogłyby wykluczyć moje założenia ? np. US może zakwestionować w/w założenia i zaliczyć je jako środek trwały na podst innego art ? Jest to dość istotne przy rozliczeniu PIT,, bardzo proszę o pomoc.. dziękuje
goover skomentował/a odpowiedź 2013-11-05 08:57
Uważam, że zakup wyposażenia (ujęcie jednorazowego odpisu 100% w momencie zakupu) powinno być ujęte w KPiR jako NKUP. Z definicji nadal jest to środek trwały (tylko, że środek trwały o niskiej wartości i o uproszczonej amortyzacji) a w myśl art., który Pan zacytował odpisy takie nie stanowią KUP.
Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl
2013-07-08 18:16 autor odpowiedzi: Iwak
Dziękuje bardzo za odpowiedz. Mam jeszcze jedno pytanie czy istnieją inne przesłanki, które mogłyby wykluczyć moje założenia ? np. US może zakwestionować w/w założenia i zaliczyć je jako środek trwały na podst innego art ? Jest to dość istotne przy rozliczeniu PIT,, bardzo proszę o pomoc..
dziękuje
2013-07-09 19:42 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podstawowym wyznacznikiem jest tutaj wysokość wartości początkowej. Jeżeli ta nie przekracza 3 500 zł, podatnik nie ma obowiązku uznawania danego składnika majątku za środek trwały (proszę jednak pamiętać, że jeżeli od zakupu nie przysługuje odliczenie podatku naliczonego, ten powiększa wartość początkową danego składnika majątku).
Bardzo ważne jest, iż dany składnik majątku musi być zdatny i kompletny do użytku. Co za tym idzie, jeżeli do sprawowania swoich funkcji przedstawione przez pana rzeczy nie potrzebują żadnych dodatkowych urządzeń, czy wykonania dodatkowych czynności (w postaci np. ich odpłatnego montażu przez podmiot zewnętrzny), postępowanie zaprezentowane wyżej jest prawidłowe.
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2014-07-03 12:07 przez syta
Witam,
od czerwca 2014 prowadzę DG na zasadach ogólnych, jestem VAT-owcem. Na rozpoczęcie działalności otrzymałam dotację z programu 6.1.3 z urzędu pracy w wysokości 20000 zł brutto.
Za dotacje kupiłam towar do sklepu na 10000 i za 10 000 wyposażyłam sklep. Nie chcę ubiegać się o zwrot VAT, ale zupe...
Dodano 2016-12-29 21:04 przez kowalska9
Na potrzeby działalności gospodarczej przekazałem prywatny zestaw komputerowy bez monitora. Dokonałem jednorazowej amortyzacji. Kilka dni później zakupiłem monitor ze środków z dotacji z PUP. Monitor kosztował 2500 zł netto, jestem VAT-owcem. Czy monitor ma być ulepszeniem zamortyzowanego zestawu i ...
Dodano 2013-10-15 16:23 przez dadzik
Dzień dobry,
otworzyłam DG z dotacji z PUP. Nie jestem VAT-owcem i rozliczam się na zasadach ogólnych. Chciałam zapytać, czy zakupy z dotacji powinnam wpisać w KUP? Gdzie wpisać wyposażenie, które nie przekracza 3500 zł netto, a gdzie uwzględnić wyposażenie poniżej 1500 zł? Czy nie będąc VAT-owcem m...
Dodano 2013-05-22 09:22 przez Daniel
Witam,
Prowadzę działalność gospodarczą na zasadach ogólnych i jestem czynnym podatnikiem VAT. Sprowadzam towar z USA, w KPiR wpisuje go w 10 kolumnie netto. Jak to jest ze sprzedażą tego produktu? Wpisuję go do ewidencji sprzedaży a do KPiR wpisuję go do kolumny 7 brutto czy netto?
Dodano 2013-03-27 21:53 przez eclairs
Za kilka dni będę przedsiębiorcą opodatkowanym na zasadach ogólnych i czynnym podatnikiem VAT, na początku bez obowiązku posiadania kasy fiskalnej. Uprzejmie proszę o informację, jakie konkretnie ewidencje - poza podatkową księgą przychodów i rozchodów - muszę prowadzić, czy są gotowe druki? PS Jak ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...
Przedsiębiorcy przed zakończeniem roku podatkowego muszą wykonać wiele różnych czynności, takich jak sporządzenie inwentaryzacji czy weryfikacja ujęcia wszystkich wydatków w działalności gospodarczej. Przygotowana roczna dokumentacja ...
Koniec roku podatkowego wiąże się m.in. z koniecznością złożenia do Urzędu Skarbowego zeznania rocznego. Przedtem przedsiębiorca powinien jednak pamiętać też o innych czynnościach związanych z prowadzeniem księgowości swojej firmy ...
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17