eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseKoszt energii elektrycznej w wynajmowanym lokalu


2013-06-24 15:48 autor: konto usunięte

7 548 odsłon

Koszt energii elektrycznej w wynajmowanym lokalu

Mam podpisaną umowę najmu pomieszczenia na biuro. Z tytułu energii elektrycznej nie mam oddzielnego licznika, ale właściciel dostaje zbiorczą fakturę VAT za energię, a ja uczestniczę w jej części. Czy będę mogła to zaliczyć do kosztów?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-06-24 15:51 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Jak najbardziej, ma to związek z prowadzoną działalnością - jest to biuro i koszt zostaje poniesiony. Potrzebne tylko potwierdzenie zapłaty. Jak przelewem nie ma problemu ponieważ jest wydruk potwierdzenia transakcji.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-24 15:53 autor odpowiedzi: konto usunięte

    A no właśnie daję do ręki wynajmującemu i co wtedy?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-24 15:55 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Powinien podpisać potwierdzenie przyjęcia gotówki.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-24 15:57 autor odpowiedzi: konto usunięte

    I takie potwierdzenie jak księguje w książce??

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-24 15:59 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Sporządza się DW pod które podpina się dowód zapłaty. I na tej podstawie wpis do Pozostałych wydatków w księdze.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-24 15:59 autor odpowiedzi: konto usunięte

    ok dziękuje już sobie poradzę

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-25 11:55 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Warto też, aby w umowie najmu znalazła się stosowna adnotacja, że koszty energii pokrywa najemca, przy czym należną kwotę przekazuje wynajmującemu, który następnie wpłaca ją usługodawcy. Dobrze też mieć ksero tej faktury, z którego będzie wynikać jaka część na Panią przypada (tak dla celów dowodowych.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • beatapop333

    Dodano 2022-01-24 21:42 przez beatapop333

    Czy mogę zaksięgować fakturę za czynsz na nazwisko nie na firmę.

    Witam. Mam problem: Prowadzę od lat jednoosobową działalność gospodarczą. Obecnie jestem zwolniona z VAT. Od lat wynajmuję lokal w kamienicy na piętrze od właściciela - osoby nie zarejestrowanej w CEIDG, ale będącej w rejestrze VAT. Do tej pory wystawiał mi co miesiąc fakturę z naliczonym VAT.
    Obec...

  • Maaarcia

    Dodano 2017-12-09 10:11 przez Maaarcia

    Leasing samochodu, opłata wstępna w formie gotówki, skutki podatkowe

    Witam,
    Faktura za opłatę wstępną leasingu samochodu została zapłacona poprzez polecenie zapłaty w banku w formie gotówki. Otrzymano dowód wpłaty z banku. Kwota wpłaty opiewa na ponad 30 000 zł netto.
    Czy w związku z tym, że istnieje dowód wpłaty, a na fakturze nie widnieje że została opłacona gotówk...

  • Pablo

    Dodano 2013-02-18 09:46 przez Pablo

    VAT od FV za prąd w gospodarstwie rolnym

    Prowadzę gospodarstwo rolne, jestem czynnym podatnikiem VAT. Na gospodarstwo rolne oraz gospodarstwo domowe mam założony 1 licznik prądu.
    Czy mam prawo odliczyć część VAT-u od faktur VAT za zużycie prądu w zakresie prowadzonego gospodarstwa rolnego? Jeżeli tak, to w jaki sposób określić udział proce...

  • Leszek 1

    Dodano 2013-08-16 17:10 przez Leszek 1

    Wynajmuję lokal firmie. Czy muszę mieć kasę fiskalną?

    W roku 2012 osiągnąłem przychody 26400 zł z tytułu najmu lokalu dla przedsiębiorstwa, rozliczam się na zasadzie ryczałtu (8,5%). Ponadto, jestem inwalidą (I grupa). Obowiązek posiadania kasy dotyczy podatników dokonujących sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej....

  • adamadam85

    Dodano 2013-07-19 11:48 przez adamadam85

    Umowa najmu a ogłoszenie upadłości najemcy

    Jak można zabezpieczyć się w umowie najmu lokalu w przypadku np. ogłoszenia upadłości lub likwidacji najemcy?
    Jako właściciel ponoszę koszty związane z adaptacją lokalu pod najemcę, umowa jest wieloletnia i najemca zobowiązuję się ponieść określone koszty w momencie zerwania umowy z jego winy, jedna...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Strony umowy najmu lokalu czy budynku wymagającego remontu mogą w umowie postanowić, że remont ten przeprowadzi nie kto inny, jak najemca, zaś rozliczenie poniesionych nakładów nastąpi poprzez odpowiednie umniejszenie czynszu. Jak w takim ...

Umowy najmu lokali w galeriach handlowych oraz budynkach biurowych przewidują zazwyczaj, że najemca, poza podstawową kwotą czynszu, jest zobowiązany również do zapłaty tzw. opłaty eksploatacyjnej. Opłata eksploatacyjna zawiera przeważnie ...

Prowadzenie działalności gospodarczej związane jest często z koniecznością wynajęcia lokalu. W wyniku zakończenia umowy najmu lokalu, mogą pojawić się wątpliwości w jakim stanie najemca zobowiązany jest zwrócić przedmiot najmu ...

Dach nad głową to podstawowa potrzeba każdego człowieka. W Polsce 13% gospodarstw domowych realizuje ją przez wynajem[1], a w przypadku studentów wskaźnik ten wzrasta aż do 52% [2]. Niestety, wynajem staje się coraz droższy - w 2023 roku ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania