2013-06-14 05:27 autor: lukasz82
6 400 odsłon
Witam serdecznie,
Chcę zmienić profil działalności z handlowej na wynajem maszyn m.in. budowlanych. Czy jest możliwe przeniesienie towaru handlowego (maszyny) do środków trwałych w celu wynajmu tych urządzeń? Czy jest to jakaś skomplikowana procedura objęta różnymi koniecznymi kontrolami z US itp.? Jakie ewentualne opłaty muszę ponieść z tego tytułu?
Pozdrawiam,
Łukasz
2013-06-14 09:15 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak
Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl
2013-06-17 16:56 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2013-07-07 11:33 przez lukasz82
Witam serdecznie,
Czy przesunięcie środków handlowych na środki trwałe wiąże się z podatkiem dochodowym?
Czy jeżeli w danym miesiącu nie mam kosztów, a przesuwam towar o wartości 100000 zł, to muszę zapłacić 19000 zł podatku? Dodam, że jestem na podatku liniowym.
Bardzo proszę o odpowiedź.
Dodano 2013-06-28 17:46 przez skaczaca
Rozpoczynam działalność gospodarczą z dotacji z PUP. Środki trwałe, jakie będą wprowadzone do firmy zakupiłam przed rozpoczęciem działalności. Czy w takim razie muszę mieć na rozpoczęcie działalności wystawiony na nie dokument OT, czy po prostu ujmuję je na podstawie faktury VAT w ewidencji środków ...
Dodano 2015-08-15 23:54 przez Kinia
Kupiłam samochód za 57 tysięcy zł - ja jestem właścicielem a moja mama współwłaścicielem.Mam działalność gospodarczą -nie jestem Vatowcem. Wprowadziłam auto do ewidencji środków trwałych. Chyba źle zrobiłam, bo odliczam amortyzację od 57 tys. zł.Co mam zrobić żeby tak zostało? Może jakaś umowa z mam...
Dodano 2013-05-01 13:58 przez Janusz
Kupiłem w kwietniu samochód osobowy. Czy mogę go wpisać jako środek trwały już w kwietniu i zacząć go amortyzować od maja, czy muszę to zrobić od następnego miesiąca (czyli wpisać i amortyzować w maju)?
Dzięki z góry za odpowiedź.
Dodano 2013-05-24 13:09 przez konto usunięte
Zakupiłem ostatnio niewielkie automaty sprzedające. Cena jednego wyniosła około 300 zł netto. Pewnie będę ich używał dłużej niż przez okres jednego roku. Czy w związku z tym muszę wpisać je jako środek trwały w mojej firmie? Jeżeli tak to jaki numer środka trwałego muszę podać?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
W przypadku najmu lokalu, który ma służyć prowadzonej działalności gospodarczej, na samym początku przedsiębiorca musi na ogół go wyremontować oraz dostosować do własnych potrzeb. Jak rozliczyć ponoszone z tego tytułu wydatki w ...
Budynki czy budowle, gdy te są nowe, amortyzuje się bardzo długo. Co innego nieruchomości tzw. używane czy też inwestycje w obcych środkach trwałych. Niestety podatnik nie ma tutaj dowolności w zakresie klasyfikacji. Musi też pamiętać ...
Przedsiębiorca który bezinteresownie (nieodpłatnie) udostępnia swoje firmowe składniki majątku zewnętrznym podmiotom, musi z tego tytułu zapłacić ... podatki. W przypadku VAT czynność taką traktuje się jak świadczenie usługi, zaś w ...
Budynki i budowle wybudowane na cudzym gruncie stanowią odrębny środek trwały a nie inwestycje w obcych środkach trwałych. Dlatego też nie można dla nich zastosować 10% stawki amortyzacji przewidzianej dla tych ostatnich - uznał Dyrektor ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17