eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseInwentaryzacja roczna dla ryczałtowca bez VAT


2013-06-12 21:22 autor: Panoramix

4 274 odsłon

Inwentaryzacja roczna dla ryczałtowca bez VAT

Prowadzę działalność usługowo-doradczą i ewidencję w KPiR. Nie jestem VAT-owcem, z US rozliczam się kwartalnie. Nie posiadam środków trwałych, jak również w ciągu roku nie kupowałem towarów powyżej 1500 zł wpisywanych w kolumnę 10 KPiR. Czy muszę przeprowadzać końcową inwentaryzację roczną oraz inwentaryzację otwarcia nowego roku podatkowego?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-06-13 08:33 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Księgę przychodów i rozchodów na koniec roku zamyka się remanentem końcowym a od nowego roku otwiera początkowym. Jeżeli nie ma w firmie na koniec roku ani towarów handlowych ani materiałów to i tak należy wpisać remanent z tym, że zerowy w takim wypadku zarówno kończący rok jak i rozpoczynający rok podatkowy.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-13 09:01 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    Tak, nawet zerowy remanent należy wpisać do księgi na początku i końcu roku.

    Nie ma limitu do 1500 dla towarów, ten limit dotyczy składników majątku objętych obowiązkowo ewidncją wyposażenia.

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • slawek_w3

    Dodano 2013-01-04 19:12 przez slawek_w3

    Inwentaryzacja środków wpisanych w koszty

    Prowadzę DG - usługi doradcze, w kpir wpisuję zakupy np. papieru ksero, płyty cd, okładki, ubezpieczenie oc. Wystawiam faktury vat. Czy na koniec roku powinienem przeprowadzić inwentaryzację, jeżeli zostało mi kilka płyt cd i kilkanaście okładek, czy może podsumować i zakończyć rok skoro zostały wpi...

  • menevagoriel

    Dodano 2013-06-18 17:18 przez menevagoriel

    Włamanie i skradziony towar z hurtowni

    Witam,
    Włamano się do naszej hurtowni. Skradziono towar i gotówkę. Po tym zdarzeniu została przeprowadzona inwentaryzacja i zrobiony raport kasowy.
    Czy mogę tę stratę, którą ponieśliśmy zawrzeć również w KPiR? W jaki sposób? (w jaki sposób towar, a w jaki sposób gotówkę?) Czy całość tej straty mogę ...

  • maciekszubert

    Dodano 2014-09-21 15:42 przez maciekszubert

    Komis, dokumentowanie i rozliczanie

    Dzień dobry,
    proszę o pomoc w ogarnięciu tematu umowy komisu. Rozpoczynam jednoosobową działalność, jestem za zasadach ogólnych z PKPiR, nie jestem VAT-owcem, bez biura rachunkowego.
    Chcę podpisać umowę komisu z innym podmiotem (który jest na ryczałcie bez VAT-u).W ramach tej umowy przekazuję swoje ...

  • konto usunięte

    Dodano 2014-09-17 08:44 przez konto usunięte

    Zadatek w PKPiR

    Witam serdecznie,
    prowadzę działalność na podstawie PKPiR. Mam pytanie w jaki sposób powinnam ująć w księdze otrzymany od klienta zadatek?

  • Balerinka81

    Dodano 2014-05-23 11:18 przez Balerinka81

    Jak zaksięgować fakturę otrzymaną po zamknięciu miesiąca?

    Witam,
    prowadzę ręczną księgowość i mam pytanie. W PKPiR koszty powinny być wpisane w dacie wystawienia faktury. Zdarza się, że dostaję fakturę gotówkową z miesięcznym opóźnieniem (już po zamknięciu miesiąca) i wprowadzam ją w dacie otrzymania (tzn. kol. 2 PKPiR data wystawienia, ale w "uwagach" pis...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...

Przedsiębiorcy przed zakończeniem roku podatkowego muszą wykonać wiele różnych czynności, takich jak sporządzenie inwentaryzacji czy weryfikacja ujęcia wszystkich wydatków w działalności gospodarczej. Przygotowana roczna dokumentacja ...

Koniec roku podatkowego wiąże się m.in. z koniecznością złożenia do Urzędu Skarbowego zeznania rocznego. Przedtem przedsiębiorca powinien jednak pamiętać też o innych czynnościach związanych z prowadzeniem księgowości swojej firmy ...

Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania