Prowadzę działalność usługowo-doradczą i ewidencję w KPiR. Nie jestem VAT-owcem, z US rozliczam się kwartalnie. Nie posiadam środków trwałych, jak również w ciągu roku nie kupowałem towarów powyżej 1500 zł wpisywanych w kolumnę 10 KPiR. Czy muszę przeprowadzać końcową inwentaryzację roczną oraz inwentaryzację otwarcia nowego roku podatkowego?
2013-06-13 08:33 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
2013-06-13 09:01 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak
Tak, nawet zerowy remanent należy wpisać do księgi na początku i końcu roku.
Nie ma limitu do 1500 dla towarów, ten limit dotyczy składników majątku objętych obowiązkowo ewidncją wyposażenia.
Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl
Dodano 2013-01-04 19:12 przez slawek_w3
Prowadzę DG - usługi doradcze, w kpir wpisuję zakupy np. papieru ksero, płyty cd, okładki, ubezpieczenie oc. Wystawiam faktury vat. Czy na koniec roku powinienem przeprowadzić inwentaryzację, jeżeli zostało mi kilka płyt cd i kilkanaście okładek, czy może podsumować i zakończyć rok skoro zostały wpi...
Dodano 2013-06-18 17:18 przez menevagoriel
Witam,
Włamano się do naszej hurtowni. Skradziono towar i gotówkę. Po tym zdarzeniu została przeprowadzona inwentaryzacja i zrobiony raport kasowy.
Czy mogę tę stratę, którą ponieśliśmy zawrzeć również w KPiR? W jaki sposób? (w jaki sposób towar, a w jaki sposób gotówkę?) Czy całość tej straty mogę ...
Dodano 2014-09-21 15:42 przez maciekszubert
Dzień dobry,
proszę o pomoc w ogarnięciu tematu umowy komisu. Rozpoczynam jednoosobową działalność, jestem za zasadach ogólnych z PKPiR, nie jestem VAT-owcem, bez biura rachunkowego.
Chcę podpisać umowę komisu z innym podmiotem (który jest na ryczałcie bez VAT-u).W ramach tej umowy przekazuję swoje ...
Dodano 2014-09-17 08:44 przez konto usunięte
Witam serdecznie,
prowadzę działalność na podstawie PKPiR. Mam pytanie w jaki sposób powinnam ująć w księdze otrzymany od klienta zadatek?
Dodano 2014-05-23 11:18 przez Balerinka81
Witam,
prowadzę ręczną księgowość i mam pytanie. W PKPiR koszty powinny być wpisane w dacie wystawienia faktury. Zdarza się, że dostaję fakturę gotówkową z miesięcznym opóźnieniem (już po zamknięciu miesiąca) i wprowadzam ją w dacie otrzymania (tzn. kol. 2 PKPiR data wystawienia, ale w "uwagach" pis...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...
Przedsiębiorcy przed zakończeniem roku podatkowego muszą wykonać wiele różnych czynności, takich jak sporządzenie inwentaryzacji czy weryfikacja ujęcia wszystkich wydatków w działalności gospodarczej. Przygotowana roczna dokumentacja ...
Koniec roku podatkowego wiąże się m.in. z koniecznością złożenia do Urzędu Skarbowego zeznania rocznego. Przedtem przedsiębiorca powinien jednak pamiętać też o innych czynnościach związanych z prowadzeniem księgowości swojej firmy ...
Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17