Witam,
Posiadam firmę zalożoną od połowy miesiąca. Do kiedy jest miesiąc z rozliczenia się z KPiR? Do końca miesiąca, w którym została założona działalność gospodarcza czy musi być pełen miesiąc?
2013-06-03 21:15 autor odpowiedzi: Jowita
2013-06-03 21:16 autor odpowiedzi: Krystyna Dąbrowska doradca podatkowy
doradca podatkowy, Biuro Rachunkowe Praktyk s.c w lublinie
2013-06-04 09:03 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak
Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl
Dodano 2013-04-08 14:38 przez konto usunięte
Od kwietnia prowadzę działalność na KPiR oraz jestem zatrudniony na umowę o pracę. Czy dochody z działalności będę musiał ujmować dodatkowo w ramach działalności w KPiR?
Dodano 2012-10-21 18:47 przez VIOLA
Witam,
Prowadzę usługi krawieckie, formą opodatkowania jest KPiR. Proszę mi powiedzieć, w której części książki mam wpisać:
1) zakup maszyn krawieckich
2) zakup nożyczek, żelazka
3) zakup zamków, nici, taśm
Mam do wyboru 3 pozycje :
zakup towarów handlowych i materiałów; koszty uboczne zakupu; pozos...
Dodano 2012-10-18 20:57 przez VIOLA
Witam,
Prowadzę KPiR, zakupiłam nową maszynę za 3400 zł netto. Czyli traktuję ją jako środek trwały 100% umorzony (bo nie przekracza 3500 zł netto, a jest wyższa od 1000 zł) i mogę ją jednorazowo dać w koszty.
Czy mam dodatkowo zaprowadzić ewidencję środków trwałych 100% umorzonych? (tak jak w przyp...
Dodano 2013-06-27 14:17 przez ANNADOBRZYNSKA
Czy otrzymanie faktury VAT za zakupienie towarów, które później będą sprzedawane w mojej firmie w KPIR wpisuje się jako zakup czy sprzedaż?
Dodano 2013-06-20 11:20 przez Kalite
Refakturujemy raz w miesiącu koszty wysyłek i transportów na drugą firmę. Czy wystarczy w tytule napisać refaktura wysyłek lub usług transportowych w okresie np. 01.01-31.01.2013, czy muszą być jeszcze jakieś załączniki lub inne wykazy do tego typu faktur? Czy do KPiR wpisuję to w kolumnę 7 (sprzeda...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17