Czy jak posiadam działalność gospodarczą, a sprzedaję poza domem aukcyjnym, to czy mogę wydać dowód sprzedaży w formie KP? Czy inny dokument, czy może być rachunek uproszczony? W jaki sposób można udokumentować zapłatę: przelew, poczta czy wystrczy tylko te KP?
2013-05-29 13:00 autor odpowiedzi: konto usunięte
Dokument KP nie jest dokumentem potwierdzającym sprzedaż.
Jeśli nie jesteś VAT-owcem i nie masz kasy fiskalnej, to jedynym dowodem potwierdzenia sprzedazy będzie rachunek.
KP jest to dokument potwierdzający otrzymanie gotówki do ręki. Dla prowadzącego działalność gospodarczą jego znaczenie jest niewielkie. Znacznie większe dla kontrahenta, który płaci. W ten sposób ma dowód, że zapłacił.
Otrzymywać zapłatę możesz przelewem, przez pobranie pocztowe oraz gotówką do ręki.
2013-05-29 13:03 autor odpowiedzi: ANNADOBRZYNSKA
2013-05-29 14:04 autor odpowiedzi: konto usunięte
Na rachunku wpisujesz wartość Twojej sprzedaży.
Na KP wpisujesz kwotę, którą w tym momencie otrzymałaś.
2013-05-29 19:23 autor odpowiedzi: ANNADOBRZYNSKA
2013-06-03 09:39 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak
Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl
2013-09-18 14:19 autor odpowiedzi: sabina90
Dodano 2013-06-10 00:01 przez konto usunięte
Prowadzę działalność gospodarczą - usługi budowlane na ryczałcie. Czy muszę posiadać kasę fiskalną, jeśli wystawiam rachunki bez VAT-u innej firmie
Dodano 2013-05-27 21:25 przez ANNADOBRZYNSKA
1) Posiadam firmę bez VAT i bez kasy fiskalnej, sprzedaż produktów na allegro. Czy jedynie wystawiam rachunek uproszczony czy też inny dokument sprzedaży?
2) Jeśli firma, która zakupi ode mnie towar, a ja wystawię jej rachunek uproszczony, to czy mogę wstawić sobie zakup w koszty?
Dodano 2013-04-26 09:38 przez konto usunięte
Jestem vatowcem na KPiR. Jaki dokument wystawiam w przypadku sprzedaży towaru na rzecz osoby fizycznej nieprowadzącej działalności, która nie potrzebuje faktury?
Dodano 2013-02-26 20:58 przez MARII
Prowadzę firmę na zasadach ogólnych (podatek 18%). Totalizator wystawia mi fakturę VAT za moją usługę.
Czy muszę też być "vatowcem"? Jeśli nie, to jaki dokument mam wystawiać?
Pozdrawiam.
Dodano 2013-07-11 07:43 przez aga83
Witam,
Prowadzę działalność i od lipca płacę do gminy za śmieci. Na jakiej podstawie mam je wrzucić w koszty skoro nie mam faktury, tylko dowód opłaty. Składałam deklarację, która jest formą samoopodatkowania. Gmina nie wystawia faktury VAT, ani nakazów za śmieci. Czy kopia deklaracji wystarczy?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Fakturę wystawia się w celu udokumentowania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Gdy sprzedaż samochodu stanowiła czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem faktury wystawiać nie trzeba - uznał Dyrektor Krajowej Informacji ...
O dywersyfikacji mówi się najczęściej w kontekście różnicowania aktywów wchodzących w skład portfela inwestycyjnego. Odnosi się ją również do rynków zbytu czy odbiorców. Ekspertka Podlaskiego Funduszu Kapitałowego przypomina, że ...
Podatnik korzystający ze zwolnienia z VAT, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o VAT, na wystawianych fakturach nie ma obowiązku podawać podstawy prawnej tego zwolnienia - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji ...
Nie ma przeszkód, aby mechanik samochodowy korzystał z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym i to nawet wówczas, gdy do naprawy pojazdów wykorzystuje własne części zamienne (które są wliczone w wartość usługi), a nie ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17