eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseCzy zakupione automaty sprzedające to środki trwałe?


2013-05-24 13:09 autor: konto usunięte

5 394 odsłon

Czy zakupione automaty sprzedające to środki trwałe?

Zakupiłem ostatnio niewielkie automaty sprzedające. Cena jednego wyniosła około 300 zł netto. Pewnie będę ich używał dłużej niż przez okres jednego roku. Czy w związku z tym muszę wpisać je jako środek trwały w mojej firmie? Jeżeli tak to jaki numer środka trwałego muszę podać?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-05-24 13:14 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Nie muszą być ewidencjonowane jak środki trwałe ze względu na niską wartość można je zaliczyć bezpośrednio do kosztów.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • VIOLA

    Dodano 2012-10-18 20:57 przez VIOLA

    Zakup maszyny: koszt 3400 zł netto. Czy muszę prowadzić ewidencję środków trwałych?

    Witam,
    Prowadzę KPiR, zakupiłam nową maszynę za 3400 zł netto. Czyli traktuję ją jako środek trwały 100% umorzony (bo nie przekracza 3500 zł netto, a jest wyższa od 1000 zł) i mogę ją jednorazowo dać w koszty.
    Czy mam dodatkowo zaprowadzić ewidencję środków trwałych 100% umorzonych? (tak jak w przyp...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-02-25 13:41 przez konto usunięte

    Wprowadzanie środków trwałych a koszty w firmie

    Witam,
    Chciałbym wprowadzić kilka środków trwałych, które wcześniej były zakupione i wykorzystywane przeze mnie, jako osobę fizyczną, na zasadzie oświadczenia. Do środków trwałych chciałbym włączyć komputer stacjonarny z monitorem i oprogramowaniem, komputer typu laptop, kserokopiarkę oraz tablicę s...

  • lukasz82

    Dodano 2013-07-07 11:33 przez lukasz82

    Przesunięcie środków handlowych na środki trwałe a podatek dochodowy

    Witam serdecznie,
    Czy przesunięcie środków handlowych na środki trwałe wiąże się z podatkiem dochodowym?
    Czy jeżeli w danym miesiącu nie mam kosztów, a przesuwam towar o wartości 100000 zł, to muszę zapłacić 19000 zł podatku? Dodam, że jestem na podatku liniowym. 
    Bardzo proszę o odpowiedź.

  • Majchrzak

    Dodano 2013-07-03 16:16 przez Majchrzak

    Zakupy na firmę a księgowanie zakupu

    Witam,
    Mam taki problem. Zakupiłam na firmę sprzęt do zaciskania rur hydraulicznych na kwotę 3134,45 zł brutto i nie wiem czy mam jednorazowo wrzucić to w koszty czy zamortyzować i na jaki procent?
    Bardzo proszę o pomoc.

  • skaczaca

    Dodano 2013-06-28 17:46 przez skaczaca

    Założyłem działalność gospodarczą. Czy wymagany jest dokument OT?

    Rozpoczynam działalność gospodarczą z dotacji z PUP. Środki trwałe, jakie będą wprowadzone do firmy zakupiłam przed rozpoczęciem działalności. Czy w takim razie muszę mieć na rozpoczęcie działalności wystawiony na nie dokument OT, czy po prostu ujmuję je na podstawie faktury VAT w ewidencji środków ...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Zakup przez prawnika narzędzi służących do naprawy jego samochodu wykorzystywanego w prowadzonej działalności gospodarczej nie jest kosztem uzyskania przychodu. Przedsiębiorca taki nie świadczy bowiem usług w zakresie mechaniki ...

Działalność sezonowa to specyficzna forma przedsiębiorczości, która prowadzona jest przez ograniczony czas w roku, np. przez wakacje czy ferie zimowe. Sezonowi przedsiębiorcy dostosowują się do preferencji i zachowań klientów ...

Prowadzenie własnej firmy rodzi obowiązki podatkowe, ale również zobowiązania w zakresie ubezpieczeń społecznych. Każdy przedsiębiorca musi bowiem terminowo odprowadzać składki do ZUS. Unikanie lub zaniedbywanie tego obowiązku oznacza ...

Gdy w kalendarzu wrzesień, a czas letnich urlopów już powoli za nami, druga połowa roku w firmie nabiera tempa. Warto usystematyzować, jakie obowiązki stoją przed przedsiębiorcą i o czym należy pamiętać.

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania