eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseProwadzenie magazynu. Jak się do tego zabrać?


2013-05-12 22:31 autor: menevagoriel

9 186 odsłon

Prowadzenie magazynu. Jak się do tego zabrać?

Zaczynam prowadzić magazyn (wcześniej tylko działalność usługowa) i mam kilka pytań z tym związanych:

1. Czy trzeba to gdzieś zgłosić i jeśli tak, to jaki potrzebuję formularz?

2. Jakie dodatkowe dokumenty wiążą się z prowadzeniem magazynu? Jestem na KPiR.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-05-13 07:05 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    1. Nie trzeba zgłaszać.

    2. Najważniejsze dokumenty obrotu magazynowego:

    PZ - przyjęcie zewnętrzne

    WZ- wydanie zewnętrzne

    RW- rozchód wewnętrzny

    MM - miedzy magazynami


    Najlepiej korzystać z któregoś z programów magazynowych.

    Na koniec roku sporządzić należy spis z natury i ująć w KPiR.

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-05-13 14:06 autor odpowiedzi: menevagoriel

    bardzo dziękuję :)

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2014-07-14 09:24 przez konto usunięte

    Czy zakupioną truskawkę od rolnika mam wprowadzać na magazyn?

    Czy zakupioną truskawkę mam wprowadzać na magazym PZ, a w momencie sprzedaży hurtowni ściągnąć WZ? Czy w ogóle ominąć magazyn?

  • annaweronika

    Dodano 2013-05-01 14:11 przez annaweronika

    Inwentaryzacja w firmie jednoosobowej

    Jak przeprowadzić inwentaryzację w firmie usługowej i jednoosobowej - bez pracowników?
    Jakie dokumenty trzeba sporządzić i kto może być w komisji inwentaryzacyjnej?
    W jakiej pozycji ewidencjonować, jeśli prowadzi się tylko ewidencję przychodów (ryczałt)?

  • monixes

    Dodano 2013-04-25 12:44 przez monixes

    Czy robić spis z natury w firmie usługowej?

    Witam,
    Założyłam działalność usługową fotograficzną. Kupiłam sprzęt za dotacje z PUP (obiektywy, laptop, aparat, płyty DVD, inne akcesoria).
    Czy powinnam zrobić spis z natury i ująć w nim te wszystkie rzeczy, pomimo iż prowadzę działalność usługową?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-04-04 14:32 przez konto usunięte

    Czy muszę zrobić remanent?

    Dwa dni temu rozpoczęłam działalność gospodarczą - świadczę usługi. Czy jak na dzień ropoczęcia nie miałam żadnych towarów ani materiałów to muszę sporządać spis z natury?

  • Panoramix

    Dodano 2013-06-12 21:22 przez Panoramix

    Inwentaryzacja roczna dla ryczałtowca bez VAT

    Prowadzę działalność usługowo-doradczą i ewidencję w KPiR. Nie jestem VAT-owcem, z US rozliczam się kwartalnie. Nie posiadam środków trwałych, jak również w ciągu roku nie kupowałem towarów powyżej 1500 zł wpisywanych w kolumnę 10 KPiR. Czy muszę przeprowadzać końcową inwentaryzację roczną oraz inwe...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Przedsiębiorcy przed zakończeniem roku podatkowego muszą wykonać wiele różnych czynności, takich jak sporządzenie inwentaryzacji czy weryfikacja ujęcia wszystkich wydatków w działalności gospodarczej. Przygotowana roczna dokumentacja ...

Koniec roku podatkowego wiąże się m.in. z koniecznością złożenia do Urzędu Skarbowego zeznania rocznego. Przedtem przedsiębiorca powinien jednak pamiętać też o innych czynnościach związanych z prowadzeniem księgowości swojej firmy ...

Likwidacja działalności gospodarczej z perspektywy podatkowej wiąże się z wieloma konsekwencjami wynikającymi z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podatnicy mają obowiązek prawidłowego rozliczenia się z fiskusem ...

Podatnik likwidujący działalność gospodarczą musi sporządzić wykaz składników majątku posiadanych na dzień likwidacji. W wykazie tym należy podać m.in. wydatki poniesione na ich nabycie czy wartość początkową i dokonane odpisy ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania