Zaczynam prowadzić magazyn (wcześniej tylko działalność usługowa) i mam kilka pytań z tym związanych:
1. Czy trzeba to gdzieś zgłosić i jeśli tak, to jaki potrzebuję formularz?
2. Jakie dodatkowe dokumenty wiążą się z prowadzeniem magazynu? Jestem na KPiR.
2013-05-13 07:05 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak
1. Nie trzeba zgłaszać.
2. Najważniejsze dokumenty obrotu magazynowego:
PZ - przyjęcie zewnętrzne
WZ- wydanie zewnętrzne
RW- rozchód wewnętrzny
MM - miedzy magazynami
Najlepiej korzystać z któregoś z programów magazynowych.
Na koniec roku sporządzić należy spis z natury i ująć w KPiR.
Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl
Dodano 2014-07-14 09:24 przez konto usunięte
Czy zakupioną truskawkę mam wprowadzać na magazym PZ, a w momencie sprzedaży hurtowni ściągnąć WZ? Czy w ogóle ominąć magazyn?
Dodano 2013-05-01 14:11 przez annaweronika
Jak przeprowadzić inwentaryzację w firmie usługowej i jednoosobowej - bez pracowników?
Jakie dokumenty trzeba sporządzić i kto może być w komisji inwentaryzacyjnej?
W jakiej pozycji ewidencjonować, jeśli prowadzi się tylko ewidencję przychodów (ryczałt)?
Dodano 2013-04-25 12:44 przez monixes
Witam,
Założyłam działalność usługową fotograficzną. Kupiłam sprzęt za dotacje z PUP (obiektywy, laptop, aparat, płyty DVD, inne akcesoria).
Czy powinnam zrobić spis z natury i ująć w nim te wszystkie rzeczy, pomimo iż prowadzę działalność usługową?
Dodano 2013-04-04 14:32 przez konto usunięte
Dwa dni temu rozpoczęłam działalność gospodarczą - świadczę usługi. Czy jak na dzień ropoczęcia nie miałam żadnych towarów ani materiałów to muszę sporządać spis z natury?
Dodano 2013-06-12 21:22 przez Panoramix
Prowadzę działalność usługowo-doradczą i ewidencję w KPiR. Nie jestem VAT-owcem, z US rozliczam się kwartalnie. Nie posiadam środków trwałych, jak również w ciągu roku nie kupowałem towarów powyżej 1500 zł wpisywanych w kolumnę 10 KPiR. Czy muszę przeprowadzać końcową inwentaryzację roczną oraz inwe...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Przedsiębiorcy przed zakończeniem roku podatkowego muszą wykonać wiele różnych czynności, takich jak sporządzenie inwentaryzacji czy weryfikacja ujęcia wszystkich wydatków w działalności gospodarczej. Przygotowana roczna dokumentacja ...
Koniec roku podatkowego wiąże się m.in. z koniecznością złożenia do Urzędu Skarbowego zeznania rocznego. Przedtem przedsiębiorca powinien jednak pamiętać też o innych czynnościach związanych z prowadzeniem księgowości swojej firmy ...
Likwidacja działalności gospodarczej z perspektywy podatkowej wiąże się z wieloma konsekwencjami wynikającymi z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podatnicy mają obowiązek prawidłowego rozliczenia się z fiskusem ...
Podatnik likwidujący działalność gospodarczą musi sporządzić wykaz składników majątku posiadanych na dzień likwidacji. W wykazie tym należy podać m.in. wydatki poniesione na ich nabycie czy wartość początkową i dokonane odpisy ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17