eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseCzy zakup i zwrot trzeba księgować?


2013-05-07 20:31 autor: konto usunięte

4 972 odsłon

Czy zakup i zwrot trzeba księgować?

Zakupiłem materiał, następnie część zwróciłem i otrzymałem fakturę korygującą. Czy mam to wprowadzać do KPiR czy mogę pominąć?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-05-07 20:35 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    KPiR ma przede wszystkim uwzględniać zdarzenia gospodarcze, które faktycznie miały miejsce w firmie. W ten sposób m.in. zachowuje się rzetelność księgi. Dlatego też powinno się jednak na początek zaksięgować fakturę pierwotną a następnie korygującą.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-05-07 22:43 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Wyobraź sobie sytuację, że u Twojego kontrahenta jest kontrola z fiskusa i sprawdzają wszystkie faktury. 

    Gdyby zrobili kontrolę krzyżową, to okazałoby się, że kontrahent ma fakturę w księgach, a Ty nie. Czyli Twoje księgi są nierzetelne. Potrzebne Ci to?

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • karo33

    Dodano 2015-06-30 20:10 przez karo33

    W jakiej pozycji PKPiR księgować zakup przewodów elektrycznych czy kształtowników?

    Dzień dobry! Mam działalność gospodarczą na zasadach ogólnych, robię kute płoty z kształtowników i instalacje elektryczne. Czy zakup kształtowników czy przewodów elektrycznych księguję w poz. 10 czy poz. 13 w PKPiR?

  • sta123

    Dodano 2014-02-04 16:27 przez sta123

    Księgowanie faktury bonusowej

    Witam,
    mam problem z prawidłowym zaksięgowanie faktury bonusowej. 03.02.2014 otrzymałam fakturę korygującą na otrzymanie bonusa za zakup okien, który był w październiku 2013 r. Bonus jest czysto księgowy, pieniędzy nie otrzymałam, ponieważ wartość bonusa podlega tylko rozliczeniu w formie kompensaty...

  • k.j.b.

    Dodano 2013-04-12 15:02 przez k.j.b.

    Korekta faktury i rachunek od nievatowca - co z tym zrobić?

    Osoba prowadząca działalność, nie będąc VAT-owcem, wystawiła w lutym b.r. fakturę VAT za wykonaną usługę. W kwietniu przysłała mi korektę tej faktury i rachunek. Kwota rachunku jest zgodna z kwotą brutto faktury.
    Nie jestem pewna, czy jest to prawidłowo przeprowadzone, więc proszę o potwierdzenie lu...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-03-19 22:54 przez konto usunięte

    Czy trzeba księgować korektę?

    Dostałam korektę na jeden zakupiony towar, faktury pierwotnej jeszcze nie księgowałam.
    Czy mogę wszystko zaksięgować w KPiR jednym wpisem, pomniejszając wartość faktury o zwrócony towar (czyli wartość korekty)?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-05-17 13:40 przez konto usunięte

    Korekta faktury zakupu

    Jeżeli koryguję fakturę zakupu z marca w kwietniu, to czy muszę dokonać korekty VAT i podatku na deklaracji?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...

Wysoka inflacja jest odczuwalna w wielu sektorach gospodarki. Nie jest ona obca również podmiotom zajmującym się wynajmem nieruchomości. Wielu wynajmujących próbuje zwiększyć wynagrodzenie za swoje usługi nie tylko na przyszłość, ale ...

Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...

Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania