eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseCzy zapłacony podatek ująć w kosztach?


2013-04-29 13:46 autor: konto usunięte

2 645 odsłon

Czy zapłacony podatek ująć w kosztach?

Dzisiaj wpłaciłem 700 zł do urzędu skarbowego za PIT-36 za 2012 r.? Tak wyliczyło mi biuro, które do końca 2012 r. prowadziło mi księgowość.

Czy to księguje się w 2013 r. jako koszt uzyskania przychodu?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-04-29 13:49 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Zapłacony podatek nie stanowi kosztu uzyskania przychodu.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • pluteczka

    Dodano 2013-07-13 11:16 przez pluteczka

    Jak zaksięgować samochód ciężarowy?

    Mam problem z zaksięgowaniem samochodu ciężarowego. Jestem VAT-owcem. Samochód zamortyzowałem w całości przy zakupie, byłem wtedy na ryczałcie. W tym roku samochód sprzedałem (w całości zamortyzowany) i w tym roku jestem już na zasadach ogólnych wg skali podatkowej.
    W jaki sposób powinnam teraz post...

  • asiasitek

    Dodano 2013-06-23 22:12 przez asiasitek

    Wychodzi mi niedopłata podatku. Czy dobrze liczę ryczałt?

    Witam,
    Posiadam działalność gospodarczą od czerwca ubiegłego roku, w PIT-28 wyszło mi, że miałam ponad 300 zł niedopłaty. Poproszę o podpowiedź, co robię źle ponieważ w tym roku jeszcze nie opłacałam US, a już się upominają.
    Płacę ZUS i na ubezpieczenie społeczne wychodzi zawsze 132,53 zł, natomiast...

  • Panoramix

    Dodano 2013-06-12 21:22 przez Panoramix

    Inwentaryzacja roczna dla ryczałtowca bez VAT

    Prowadzę działalność usługowo-doradczą i ewidencję w KPiR. Nie jestem VAT-owcem, z US rozliczam się kwartalnie. Nie posiadam środków trwałych, jak również w ciągu roku nie kupowałem towarów powyżej 1500 zł wpisywanych w kolumnę 10 KPiR. Czy muszę przeprowadzać końcową inwentaryzację roczną oraz inwe...

  • marcineczka

    Dodano 2013-04-27 12:07 przez marcineczka

    Jaki PIT mam wypełnić?

    Do maja 2012 roku prowadziłam działalność gospodarczą na VAT, a następnie byłam zatrudniona na umowę o pracę.
    Jaki PIT mam wypełnić?
    Proszę o odpowiedź,
    Marzena

  • konto usunięte

    Dodano 2013-04-26 14:41 przez konto usunięte

    Umowa o pracę i działalność gospodarcza. Jaki PIT wypełnić?

    Jeśli w poprzednim roku (2012), rozpoczynałem działalność (lipiec) i pracowałem wcześniej na umowę o pracę, to czy muszę wypełnić dwie deklaracje: PIT-36 i PIT-37 czy tylko PIT-36?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Oferowana przez ministerstwo finansów usługa "Twój e-PIT" jest dla podatnika bardzo wygodna, bo deklarację rozliczeniową wypełnia za niego skarbówka. Ale z racji tego, że żaden system czy urzędnik nie ma pełnej wiedzy na temat zmian jakie ...

Usługa Twój e-PIT otworzyła się na biznes, ale trudno to nazwać rewolucyjną zmianą. Na pewno w składaniu zeznania za 2023 r. automatyzacja nie może uśpić czujności przedsiębiorców. Dyskusyjne jest więc to, czy w obliczu wciąż ...

Startuje sezon rozliczania PIT-ów za 2023 r. 15 lutego ponownie uruchomiona została usługa e-PIT, która od 2 lutego przechodziła prace serwisowe.

Już 15 lutego w ramach usługi Twój e-PIT Ministerstwo Finansów udostępni podatnikom zeznania roczne za 2023 rok. Po raz pierwszy obejmą one również przedsiębiorców, dla których deklaracje będą wstępnie wypełnione przez urząd ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania