eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseCzy muszę robić inwentaryzację?


2013-03-22 15:16 autor: konto usunięte

5 032 odsłon

Czy muszę robić inwentaryzację?

Likwiduję działalność na ryczałcie, nie byłem vatowcem. Czy muszę robić na koniec inwentaryzację?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-03-22 15:20 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Zgodnie z ustawą o zryczałtowanym podatku dochodowym przy likwidacji działalności należy sporządzić spis z natury towarów handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i pomocniczych, półwyrobów, produkcji w toku, wyrobów gotowych, braków, odpadków a także spisem trzeba objąć rzeczowe składniki majątku związane z wykonywaną działalnością, niebędące środkami trwałymi, zaliczane do wyposażenia.

    Wartość spisu ujmuje się w Ewidencji Przychodów, ale pozycji tej nie uwzględnia się przy zaliczce na podatek dochodowy.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2013-04-08 08:30 przez konto usunięte

    Remanent przy likwidacji

    Czy jak zamykam działalność i zrobiłam remanent, to czy oprócz tej informacji do US gdzieś jeszcze to wpisuję?

  • mm0112

    Dodano 2013-01-28 15:27 przez mm0112

    Spis z natury, likwidacja działalności, wycena wyposażenia

    Dzień dobry. Likwiduję jednoosobową działalność gospodarczą. Musze sporządzić dla US spis z natury. W spisie zamierzam ująć posiadany sprzęt, który był niezbędny do wykonywania działalności usługowej. Czy w spisie muszę zawrzeć wartość tego sprzętu zgodną z kosztem zakupu czy wartość rynkową na dzie...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-01-09 11:39 przez konto usunięte

    Jak zaksięgować towary przeterminowane.

    Zamykam działalność gospodarczą. Sporządziłam remanent likwidacyjny oraz protokół przeterminowanych towarów.
    Moje pytanie brzmi: Czy te towary z protokołu przeterminowanych towarów powinnam zaksięgować w KPiR. Jeśli tak to w której kolumnie? I co z podatkiem VAT, od tych towarów ponieważ wcześniej b...

  • annaweronika

    Dodano 2013-05-01 14:11 przez annaweronika

    Inwentaryzacja w firmie jednoosobowej

    Jak przeprowadzić inwentaryzację w firmie usługowej i jednoosobowej - bez pracowników?
    Jakie dokumenty trzeba sporządzić i kto może być w komisji inwentaryzacyjnej?
    W jakiej pozycji ewidencjonować, jeśli prowadzi się tylko ewidencję przychodów (ryczałt)?

  • Gangren

    Dodano 2019-08-27 20:32 przez Gangren

    Likwidacja działalności - ryczałt a wykaz składników majątku

    Witam,likwiduję działalność gospodarczą i mam wątpliwości co do moich obowiązków względem Urzędu Skarbowego. Jako, że od tego roku nie wymagane są ewidencje wyposażenia i spisy z natury, a jedynie w wypadku likwidacji wykaz składników majątku, to co powinienem w nim zamieścić? Dodam, że nie mam żadn...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Likwidacja działalności gospodarczej z perspektywy podatkowej wiąże się z wieloma konsekwencjami wynikającymi z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podatnicy mają obowiązek prawidłowego rozliczenia się z fiskusem ...

Podatnik likwidujący działalność gospodarczą musi sporządzić wykaz składników majątku posiadanych na dzień likwidacji. W wykazie tym należy podać m.in. wydatki poniesione na ich nabycie czy wartość początkową i dokonane odpisy ...

Przedsiębiorca, który likwiduje firmę, a był czynnym podatnikiem VAT, musi pamiętać o sporządzeniu spisu z natury na dzień likwidacji na potrzeby tego właśnie podatku. Wykazuje się w nim wszystkie te towary, od których odliczył VAT, a ...

Przedsiębiorca decydujący się na likwidację swojej firmy musi pamiętać o nałożonych na niego w związku z taką likwidacją obowiązkach. Jeżeli działalność gospodarcza była opodatkowana ryczałtem ewidencjonowanym, to na potrzeby tego ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania