Likwiduję działalność na ryczałcie, nie byłem vatowcem. Czy muszę robić na koniec inwentaryzację?
2013-03-22 15:20 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
Dodano 2013-04-08 08:30 przez konto usunięte
Czy jak zamykam działalność i zrobiłam remanent, to czy oprócz tej informacji do US gdzieś jeszcze to wpisuję?
Dodano 2013-01-28 15:27 przez mm0112
Dzień dobry. Likwiduję jednoosobową działalność gospodarczą. Musze sporządzić dla US spis z natury. W spisie zamierzam ująć posiadany sprzęt, który był niezbędny do wykonywania działalności usługowej. Czy w spisie muszę zawrzeć wartość tego sprzętu zgodną z kosztem zakupu czy wartość rynkową na dzie...
Dodano 2013-01-09 11:39 przez konto usunięte
Zamykam działalność gospodarczą. Sporządziłam remanent likwidacyjny oraz protokół przeterminowanych towarów.
Moje pytanie brzmi: Czy te towary z protokołu przeterminowanych towarów powinnam zaksięgować w KPiR. Jeśli tak to w której kolumnie? I co z podatkiem VAT, od tych towarów ponieważ wcześniej b...
Dodano 2013-05-01 14:11 przez annaweronika
Jak przeprowadzić inwentaryzację w firmie usługowej i jednoosobowej - bez pracowników?
Jakie dokumenty trzeba sporządzić i kto może być w komisji inwentaryzacyjnej?
W jakiej pozycji ewidencjonować, jeśli prowadzi się tylko ewidencję przychodów (ryczałt)?
Dodano 2019-08-27 20:32 przez Gangren
Witam,likwiduję działalność gospodarczą i mam wątpliwości co do moich obowiązków względem Urzędu Skarbowego. Jako, że od tego roku nie wymagane są ewidencje wyposażenia i spisy z natury, a jedynie w wypadku likwidacji wykaz składników majątku, to co powinienem w nim zamieścić? Dodam, że nie mam żadn...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Likwidacja działalności gospodarczej z perspektywy podatkowej wiąże się z wieloma konsekwencjami wynikającymi z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podatnicy mają obowiązek prawidłowego rozliczenia się z fiskusem ...
Podatnik likwidujący działalność gospodarczą musi sporządzić wykaz składników majątku posiadanych na dzień likwidacji. W wykazie tym należy podać m.in. wydatki poniesione na ich nabycie czy wartość początkową i dokonane odpisy ...
Przedsiębiorca, który likwiduje firmę, a był czynnym podatnikiem VAT, musi pamiętać o sporządzeniu spisu z natury na dzień likwidacji na potrzeby tego właśnie podatku. Wykazuje się w nim wszystkie te towary, od których odliczył VAT, a ...
Przedsiębiorca decydujący się na likwidację swojej firmy musi pamiętać o nałożonych na niego w związku z taką likwidacją obowiązkach. Jeżeli działalność gospodarcza była opodatkowana ryczałtem ewidencjonowanym, to na potrzeby tego ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17