eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseCzy warto amortyzować komputer?


2013-03-20 09:32 autor: konto usunięte

4 054 odsłon

Czy warto amortyzować komputer?

Kupiłem do firmy w grudniu 2012 r. komputer o wartości 3200 zł netto. VAT odliczyłem w całości i koszt został jednorazowo ujęty w grudniu.

Teraz jednak się zastanawiam, bo komputer będzie używany na pewno więcej  niż rok, to może powinienem go amortyzować?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-03-20 09:35 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Nie trzeba amortyzować zakupionego komputera, ponieważ jego wartość nie przekracza 3500 zł - dopiero powyżej tej kwoty przedsiębiorca miałby obowiązek dokonywać rozliczeń w czasie.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-03-20 09:44 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    Dodam jeszce, że w przypadku prowadzenia KPIR składniki majątku o wartości powyżej 1500 a poniżej 3500, należy objąć ewidencją wyposażenia. Nie zmienia to oczywiście kosztów, zgodnie z opinią przedmówcy.

    Nadmienię też, że przy spełnieniu określonych warunków nawet po przekroczeniu kwoty 3500, możnaby amortyzować jednorazowo korzystając z metody de minimis.

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • Majchrzak

    Dodano 2013-07-03 16:16 przez Majchrzak

    Zakupy na firmę a księgowanie zakupu

    Witam,
    Mam taki problem. Zakupiłam na firmę sprzęt do zaciskania rur hydraulicznych na kwotę 3134,45 zł brutto i nie wiem czy mam jednorazowo wrzucić to w koszty czy zamortyzować i na jaki procent?
    Bardzo proszę o pomoc.

  • konto usunięte

    Dodano 2013-05-20 15:15 przez konto usunięte

    Telefon na kartę w firmie

    Czy koszty doładowania telefonu na kartę można wliczać w koszty uzyskania przychodu i koszty VAT? Numer telefonu w tym przypadku nie jest na nikogo zarejestrowany, ale używam go zwykle w celach firmowych.

  • konto usunięte

    Dodano 2012-11-02 12:28 przez konto usunięte

    KPiR - rozpoczęcie działalności (dotacja i inne)

    Witam,
    mąż założył działalność gospodarczą na początku października. Rozliczenie firmy przypadło mi w udziale, i chociaż bardzo się staram ogarnąć temat i sięgać do źródła, to czas mnie nagli a ja pewnych rzeczy nadal nie wiem.
    Może rozgraniczę, aby to co napisze było czytelne.
    1. Samochód przechodz...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-04-09 14:26 przez konto usunięte

    Czy rata zaciągniętego kredytu może być kosztem firmowym?

    Chodzi o kredyt na zakup sprzętów do firmy. Czy ratę kredytu mogę ująć w KPIR?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-11-05 08:58 przez konto usunięte

    Książka jako KUP

    Jestem projektantem dróg i zajmuję się organizacją ruchu. Zakupiłem 3 książki z dziedziny urbanistyki. Zawierają one informacje o zasadach projektowania przestrzeni miejskich. Czy mogę to do kosztów zaliczyć i odliczyć VAT?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

W ostatnich latach wzrosła popularność samochodów elektrycznych, nie tylko ze względów środowiskowych, ale i ekonomicznych. Również przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na wykorzystywanie w swojej działalności gospodarczej aut ...

Planując inwestycję konieczne jest określenie środków służących jej finansowaniu. O ile problemu nie ma, gdy przedsiębiorca posiada niezbędne środki finansowe, tak sytuacja komplikuje się, gdy mają to być źródła zewnętrzne. W ...

Końcówka roku przyniosła wyraźne ożywianie w rejestracjach nowych samochodów, co może być związane z tym, że przedsiębiorcy "robią koszty". W przypadku wynajmu długoterminowego auta o wartości ok. 100 tys. zł, łączne odliczenia ...

Dyrektor KIS zgadza się na ujęcie w kosztach części wydatków związanych z zakupem i utrzymaniem psa stróżującego. Podatnik jednak będzie musiał podzielić wydatki na koszty firmowe i prywatne.

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania