Od 1 marca chcę uruchomić własną działalność. Czy wydatek na opłatę za zgłoszenie do VAT będzie kosztem firmowym, jeśli został poniesiony przed rozpoczęciem działalności?
Z góry dziękuję za informację.
2013-02-19 11:17 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Tak, opłatę za zgłoszenie do VAT można zaliczyć do kosztów firmowych. Należy ją ująć w kosztach z dniem rozpoczęcia działalności.
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
Dodano 2013-02-15 08:17 przez konto usunięte
Prowadzę działalność w mieszkaniu (świadczę usługi przez internet).
Na biuro przeznaczyłem jeden pokój, a jego metraż był zgłoszony do urzędu. Czy mogę do kosztów wrzucić część czynszu?
Dodano 2021-05-31 12:24 przez ceznov
Witam serdecznie,
Planuję zarejestrować działalność pod adresem zamieszkania rodziców. Działalność będę prowadził w jednym z pokoi, który wciąż zachowa cele mieszkalne. Chcę jednak z rodzicami podpisać umowę najmu, aby płacić im drobne kwoty miesięczne. Czy mimo iż pokój zachowa funkcje mieszkalne m...
Dodano 2014-02-18 00:55 przez konto usunięte
Zamierzam otworzyć własną dzialność gospodarczą polegającą na sprzedaży w internecie. Zamierzam rozliczać się na zasadach ogólnych prowadząc KPiR. Chciałabym zakupić część towaru handlowego przed rozpoczęciem działalności.
Czy wystarczy mi paragon czy zakup muszę mieć potwierdzony fakturą (pomimo, ż...
Dodano 2013-02-14 09:12 przez konto usunięte
Założyłem jednoosobową działalność gospodarczą. Kupiłem ekspres do kawy. Czy mogę go wrzucić koszty? Przedsiębiorca musi w końcu coś pić w pracy. Ale co na to urząd skarbowy?
Dodano 2013-02-19 17:09 przez waldi11
Fakturę za firmowy telefon otrzymuję pod koniec miesiąca, a termin płatności mija w miesiącu następnym, w którym też dokonuję płatności.
Proszę mi napisać czy ową fakturę księguję i wliczam w koszty uzyskania przychodu za miesiąc jej wystawienia, czy dopiero z datą dokonania płatności.
Dziękuję i po...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Dobra wiadomość dla przedsiębiorców. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej zgadza się na rozliczanie mieszkania w działalności gospodarczej bez wydzielania osobnego pomieszczenia na te cele. Dopuszcza też możliwość przeznaczenia do ...
W grudniu wielu przedsiębiorców zastanawia się jak jeszcze mogliby obniżyć należne za ten rok podatki. Jednym z rozwiązań są zakupy sprzętów na cele działalności gospodarczej. Eksperci z firmy inFakt podpowiadają, w jaki sposób ...
Motocykl - podobnie, jak samochód - można rozliczać w kosztach firmy, jeśli stanowi on narzędzie pracy przedsiębiorcy. Pozwala to znacząco zmniejszyć odczuwalny w portfelu ciężar wydatków ujętych na fakturach za leasing, serwisowanie czy ...
Motocykl jest zwykłym środkiem transportu. Może być w tym celu wykorzystywany także w firmie, a przez to zaliczony do środków trwałych i amortyzowany. Odpisy amortyzacyjne trafiają tutaj do kosztów na takich samych zasadach jak odpisy od ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17