eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseProgram księgowy: ewidencja środków trwałych czy ewidencja wyposażenia?


2013-02-15 23:06 autor: ewa1962

6 826 odsłon

Program księgowy: ewidencja środków trwałych czy ewidencja wyposażenia?

Zakupiłam program księgowy. Moje pytanie brzmi: czy powinnam ująć go w ewidencji środków trwałych czy w ewidencji wyposażenia.

Koszt programu księgowego to 1530 zł. Nie jesteśmy płatnikami VAT.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-02-16 13:38 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Zakup programu komputerowego a bardziej precyzyjnie licencji (prawa) do jego użytkowania jest zakupem wartości niematerialnych i prawnych. Jednak z uwagi na niski jego koszt (poniżej 3500 PLN) nie ma Pani obowiązku wprowadzać zakupionej licencji do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych oraz dokonywać odpisów amortyzacyjnych. 

    Zakup proszę traktować jako zwykły wydatek bez umieszczania go w dodatkowych ewidencjach.

     

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj | odpowiedz

  • 2017-08-07 13:45 autor odpowiedzi: konto usunięte

    sprobuj sobie wprowadzic ten ŚT do programu online i tam od razu ci amortyzacje obliczy i bedziesz mogl zarejetsrowac ŚT itd. Prośniej bedzie.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • nutka73

    Dodano 2013-11-20 14:51 przez nutka73

    Program Mała Księgowość

    Zakupiłam program Mała Księgowość. Posiadam działalność gospodarczą. Czy ten zakup mogę ująć w kosztach w pozycji 13?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-03-28 08:05 przez konto usunięte

    KŚT dla drukarki

    Jakie KŚT dla drukarki?

  • konto usunięte

    Dodano 2012-11-02 12:28 przez konto usunięte

    KPiR - rozpoczęcie działalności (dotacja i inne)

    Witam,
    mąż założył działalność gospodarczą na początku października. Rozliczenie firmy przypadło mi w udziale, i chociaż bardzo się staram ogarnąć temat i sięgać do źródła, to czas mnie nagli a ja pewnych rzeczy nadal nie wiem.
    Może rozgraniczę, aby to co napisze było czytelne.
    1. Samochód przechodz...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-02-25 13:41 przez konto usunięte

    Wprowadzanie środków trwałych a koszty w firmie

    Witam,
    Chciałbym wprowadzić kilka środków trwałych, które wcześniej były zakupione i wykorzystywane przeze mnie, jako osobę fizyczną, na zasadzie oświadczenia. Do środków trwałych chciałbym włączyć komputer stacjonarny z monitorem i oprogramowaniem, komputer typu laptop, kserokopiarkę oraz tablicę s...

  • ajass

    Dodano 2013-03-12 17:46 przez ajass

    Dotacja z Urzędu Pracy a zapisy w PKPiR i rozliczenie roczne PIT

    WitamOtrzymałam dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej z PUP. Zgodnie z umową nie występowałam o zwrot VAT tak, aby nie zwracać go do PUP. Jestem VAT-owcem, prowadzę działalność na zasadach ogólnych. Wyczytałam, że dotacja stanowi przychód klasyfikowany jako przychód z innych źródeł, które...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...

10.000 zł - to limit wartości początkowej składnika majątku, po przekroczeniu której ten musi zostać uznany za środek trwały. Gdy wartość jest niższa, mamy do czynienia z tzw. wyposażeniem firmy. Przedsiębiorcy mają trudności przy ...

Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.

W określonych sytuacjach zakup mieszkania można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu prowadzonej działalności. Kosztem w takim przypadku są oczywiście odpisy amortyzacyjne od jego wartości początkowej. Podatnicy próbują jednakże ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania