2013-02-14 09:12 autor: konto usunięte
16 124 odsłon
Założyłem jednoosobową działalność gospodarczą. Kupiłem ekspres do kawy. Czy mogę go wrzucić koszty? Przedsiębiorca musi w końcu coś pić w pracy. Ale co na to urząd skarbowy?
2013-02-14 09:17 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Zakup ekspresu do firmy będzie zasadny w przypadku zatrudnienia pracowników lub organizowania spotkań z kontrahentami (co należy w udowodnić w razie kontroli z urzędu skarbowego).
Jeśli powyższy wydatek będzie służyć wyłącznie zaspokojeniu prywatnych potrzeb, to będzie stanowić wydatek o charakterze osobistym - a tych nie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
2013-02-14 11:13 autor odpowiedzi: konto usunięte
Warunkiem uznania kosztu ekspresu jest miejsce jego funkcjonowania.
Jeśli zainstalujesz go w lokalu wynajętym do prowadzenia działalności, który służy tylko do prowadzenia dzialalności, to nie ma sprawy możesz go zaliczyć. Obojętnie czy służy Tobie, czy Tobie i gościom.
Natomiast jeśli zainstalujesz go w mieszkaniu w którym i mieszkasz i prowadzisz działalność - fiskus tego wydatku Ci nie uzna, choćbyś nie wiem ilu gości przyjmował.
Dodano 2013-01-13 19:03 przez VIOLA
Witam, czy mogę wrzucić w koszty polisę ubezp. na życie?
Dodam, że prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Polisa jest wystawiona na moje nazwisko, niestety nie na moją firmę. Nie jest to problemem?
Z góry dziękuję za udzielenie podpowiedzi
Dodano 2022-07-18 21:31 przez Talesa
Czy przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność w swoim mieszkaniu, jeśli część mieszkania wyznacza na prowadzenie działalności, może zaliczyć w koszty zakup klimatyzacji?
1. Czy jeśli na działalność jest wyznaczone całe pomieszczenie może odliczyć 100% wydatku?
2. Czy jeśli na działalność je...
Dodano 2022-01-24 21:42 przez beatapop333
Witam. Mam problem: Prowadzę od lat jednoosobową działalność gospodarczą. Obecnie jestem zwolniona z VAT. Od lat wynajmuję lokal w kamienicy na piętrze od właściciela - osoby nie zarejestrowanej w CEIDG, ale będącej w rejestrze VAT. Do tej pory wystawiał mi co miesiąc fakturę z naliczonym VAT.
Obec...
Dodano 2021-05-31 12:24 przez ceznov
Witam serdecznie,
Planuję zarejestrować działalność pod adresem zamieszkania rodziców. Działalność będę prowadził w jednym z pokoi, który wciąż zachowa cele mieszkalne. Chcę jednak z rodzicami podpisać umowę najmu, aby płacić im drobne kwoty miesięczne. Czy mimo iż pokój zachowa funkcje mieszkalne m...
Dodano 2013-02-19 11:12 przez konto usunięte
Od 1 marca chcę uruchomić własną działalność. Czy wydatek na opłatę za zgłoszenie do VAT będzie kosztem firmowym, jeśli został poniesiony przed rozpoczęciem działalności?
Z góry dziękuję za informację.
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Dobra wiadomość dla przedsiębiorców. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej zgadza się na rozliczanie mieszkania w działalności gospodarczej bez wydzielania osobnego pomieszczenia na te cele. Dopuszcza też możliwość przeznaczenia do ...
Dyrektor KIS zgadza się na ujęcie w kosztach części wydatków związanych z zakupem i utrzymaniem psa stróżującego. Podatnik jednak będzie musiał podzielić wydatki na koszty firmowe i prywatne.
W grudniu wielu przedsiębiorców zastanawia się jak jeszcze mogliby obniżyć należne za ten rok podatki. Jednym z rozwiązań są zakupy sprzętów na cele działalności gospodarczej. Eksperci z firmy inFakt podpowiadają, w jaki sposób ...
Zmiana formy prowadzenia działalności gospodarczej jest często połączona z rozwojem firmy. Na pewnym etapie przedsiębiorcy decydują się na przejście na strukturę ograniczającą ich odpowiedzialność osobistą oraz umożliwiającą ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17