eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseSpis z natury, likwidacja działalności, wycena wyposażenia


2013-01-28 15:27 autor: mm0112

14 697 odsłon

Spis z natury, likwidacja działalności, wycena wyposażenia

Dzień dobry. Likwiduję jednoosobową działalność gospodarczą. Musze sporządzić dla US spis z natury. W spisie zamierzam ująć posiadany sprzęt, który był niezbędny do wykonywania działalności usługowej. Czy w spisie muszę zawrzeć wartość tego sprzętu zgodną z kosztem zakupu czy wartość rynkową na dzień dzisiejszy? Dodam, że sprzęt ma 1,5 roku, stracił sporo na wartości, niektóre jego elementy są uszkodzone.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-02-04 17:51 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    A ten spis to na potrzeby podatku VAT czy dochodowego?

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 11 27

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • arcman

    Dodano 2017-01-24 17:36 przez arcman

    Likwidacja działalności - rozliczenie VAT

    Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (architektura) i zastanawiam się nad jej zamknięciem. Jestem płatnikiem VAT. Jak wygląda sprawa ze sporządzeniem spisu z natury dla potrzeb podatku VAT? W jednym miejscu wyczytałem, że w spisie należy zamieścić tylko wszystkie środki trwałe i wyposażenie...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-01-09 11:39 przez konto usunięte

    Jak zaksięgować towary przeterminowane.

    Zamykam działalność gospodarczą. Sporządziłam remanent likwidacyjny oraz protokół przeterminowanych towarów.
    Moje pytanie brzmi: Czy te towary z protokołu przeterminowanych towarów powinnam zaksięgować w KPiR. Jeśli tak to w której kolumnie? I co z podatkiem VAT, od tych towarów ponieważ wcześniej b...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-04-08 08:30 przez konto usunięte

    Remanent przy likwidacji

    Czy jak zamykam działalność i zrobiłam remanent, to czy oprócz tej informacji do US gdzieś jeszcze to wpisuję?

  • Gabriela76

    Dodano 2014-01-17 10:29 przez Gabriela76

    Likwidacja działalności jednoosobowej po ponad dwuletnim zawieszeniu

    Od 1 kwietnia 2011 roku miałam zawieszoną działalność gospodarczą. Byłam płatnikiem podatku VAT. Minęły ponad dwa lata. Ostatnio otrzymałam z US zawiadomienie o wykreśleniu mnie z rejestru VAT. W dniu 16.01.2014 r. działalność została wykreślona z ewidencji działalności gospodarczej. Jakie mam teraz...

  • konto usunięte

    Dodano 2012-11-30 18:47 przez konto usunięte

    Zamkniecie działalności gospodarczej?

    Z dniem 31.12.2012 r chciałabym zamknąć działalność gospodarczą (w tej chwili jest zawieszona) jestem płatnikiem VAT. Moje pytania są takie:
    1. Czy zamykając z dniem 31.12.2012 muszę powiadomić US, że chcę przeprowadzić remanent likwidacyjny?
    2. Jak ująć materiały, które przed zawieszeniem działalno...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Przedsiębiorca, który likwiduje firmę, a był czynnym podatnikiem VAT, musi pamiętać o sporządzeniu spisu z natury na dzień likwidacji na potrzeby tego właśnie podatku. Wykazuje się w nim wszystkie te towary, od których odliczył VAT, a ...

Jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia środka trwałego, który na dzień likwidacji działalności gospodarczej będzie znajdował się na stanie firmy, to ...

Część przedsiębiorców próbując dostosować się do nowej rzeczywistości podatkowej usankcjonowanej Polskim Ładem podjęło decyzję o zmianie formy prowadzenia działalności gospodarczej. Jak wobec tego zamknąć dotychczasową firmę, tak ...

W poniższym dokumencie dowiesz się jak dokonać likwidacji działalności gospodarczej. Krok po kroku zapoznasz się z dokumentacją jaką będziesz musiał wypełnić i złożyć, by działalność została zlikwidowana zgodnie z obowiązującymi ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania