Zamykam działalność gospodarczą. Sporządziłam remanent likwidacyjny oraz protokół przeterminowanych towarów.
Moje pytanie brzmi: Czy te towary z protokołu przeterminowanych towarów powinnam zaksięgować w KPiR. Jeśli tak to w której kolumnie? I co z podatkiem VAT, od tych towarów ponieważ wcześniej był odliczony.
2013-01-14 19:16 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
2013-01-15 13:57 autor odpowiedzi: konto usunięte
Tzn.że nie powinnam ich w ogule księgować? Spotkałam się z wersją że należy je zaksięgować do kolumny 10 ze znakiem "-" i ponownie do kolumny 13 ze znakiem "+". W jakiej kwocie (netto czy brutto) jesli mają być wpisane do KPiR.
2013-01-16 09:23 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
2013-01-16 22:00 autor odpowiedzi: konto usunięte
2013-02-04 17:53 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2014-01-14 18:11 przez Anna9
Dzień dobry mam wątpliwości w następującej sprawie:
Przedsiębiorca rozliczający się na podstawie PKPiR, opodatkowany na zasadach ogólnych według skali podatkowej, będący VAT-owcem.
Rozliczenie podatku VAT na moment zakończenia, likwidacji działalności związane z wcześniejszym zakupem automatu ze śro...
Dodano 2013-01-08 09:59 przez konto usunięte
Prowadzę DG i prowadzę KPiR. Kontrahent wystawia na mnie fakturę kosztową (przerzuca na mnie koszty usługi hotelowej), na której jest pozycja "Refaktura kosztów - usługa hotelowa" i jest podana wartość netto, VAT 8% oraz wartość brutto. Jak powinnam prawidłowo zaksięgować tę fakturę? Czy też uwzględ...
Dodano 2013-04-08 08:30 przez konto usunięte
Czy jak zamykam działalność i zrobiłam remanent, to czy oprócz tej informacji do US gdzieś jeszcze to wpisuję?
Dodano 2013-01-28 15:27 przez mm0112
Dzień dobry. Likwiduję jednoosobową działalność gospodarczą. Musze sporządzić dla US spis z natury. W spisie zamierzam ująć posiadany sprzęt, który był niezbędny do wykonywania działalności usługowej. Czy w spisie muszę zawrzeć wartość tego sprzętu zgodną z kosztem zakupu czy wartość rynkową na dzie...
Dodano 2014-08-20 12:07 przez Jolka5755
Prowadziłam 1-osobową działalność gospodarczą. W 2008 r. zakupiłam samochód osobowy na firmę (odliczenie VAT w ramach przepisów VAT). 30.07.2014 r. jako współwłaściciela samochodu wpisałam męża (nie mamy rozdzielności majątkowej). Z dniem 31.07.2014 r. zamknęłam działalność (likwidacja). Dnia 31.07....
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Przedsiębiorca, który likwiduje firmę, a był czynnym podatnikiem VAT, musi pamiętać o sporządzeniu spisu z natury na dzień likwidacji na potrzeby tego właśnie podatku. Wykazuje się w nim wszystkie te towary, od których odliczył VAT, a ...
Przedsiębiorca, który likwiduje działalność gospodarczą ma pewne obowiązki względem fiskusa w zakresie VAT. Jednym z nich jest sporządzenie remanentu likwidacyjnego i jego opodatkowanie. Mówiąc innymi słowy od majątku pozostającego mu ...
Likwidacja działalności gospodarczej z perspektywy podatkowej wiąże się z wieloma konsekwencjami wynikającymi z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podatnicy mają obowiązek prawidłowego rozliczenia się z fiskusem ...
Podatnik likwidujący działalność gospodarczą musi sporządzić wykaz składników majątku posiadanych na dzień likwidacji. W wykazie tym należy podać m.in. wydatki poniesione na ich nabycie czy wartość początkową i dokonane odpisy ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17