eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseInwentaryzacja środków wpisanych w koszty


2013-01-04 19:12 autor: slawek_w3

4 396 odsłon

Inwentaryzacja środków wpisanych w koszty

Prowadzę DG - usługi doradcze, w kpir wpisuję zakupy np. papieru ksero, płyty cd, okładki, ubezpieczenie oc. Wystawiam faktury vat. Czy na koniec roku powinienem przeprowadzić inwentaryzację, jeżeli zostało mi kilka płyt cd i kilkanaście okładek, czy może podsumować i zakończyć rok skoro zostały wpisane w koszty i rozpocząć nowy rok remanentem za stratą jak w moim przypadku?

I jeszcze jedno pytanie: czy wystarczy prowadzić kpir wpisując w niej zakupy oraz wystawiane przeze mnie faktury, czy muszę prowadzić rejestr vat zakupów i kosztów oraz rejestr vat sprzedaży?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-01-08 16:52 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Inwentaryzacji podlegają:

    • towary handlowe
    • materiały (surowce ) podstawowe i pomocnicze,
    • półwyroby.
    • produkcja w toku,
    • wyroby gotowe,
    • braki i wyroby

    czyli wszystko to co było księgowane do kolumny "10". W żadnym wypadku materiały biurowe księgowane w kolumnie "13".

    Jesli chodzi o drugą część pytania. Z treści zapytania wynika, że jest Pan(i) podatnikiem VAT czynnym, gdyż wystawia faktury VAT.

    Wobec  tego nie wystarczy tylko prowadzenie kpir. Należy prowadzić rejestr zakupów VAT i rejestr sprzedaży VAT na podstawie, których sporządza się deklarację VAT.

    Oceń odpowiedź 1 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • PTG

    Dodano 2015-01-16 13:29 przez PTG

    Remanent a zapisy w PKPiR

    Prowadzę działalność gospodarczą, która nie wiąże się ze sprzedażą. W jakiej rubryce wpisać remanent do PKPiR (rok 2014 i 2015), gdy wartość inwentaryzacji wynosi 0 zł?Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • arnika

    Dodano 2013-01-03 20:37 przez arnika

    Przychód z najmu majątku firmy w KPiR

    Mam pytanie odnośnie artykułu dostępnego pod adresem: http://www.podatki.egospodarka.pl/84899,Przychod-z-najmu-majatku-firmy-w-KPiR,1,65,1.html
    Mam podobną sytuację: towary handlowe są wynajmowane lub sprzedawane - artykuł wyjaśnia sposób ujęcia przychodów z takiego wynajmu, ale prosiłabym jeszcze o...

  • Panoramix

    Dodano 2013-06-12 21:22 przez Panoramix

    Inwentaryzacja roczna dla ryczałtowca bez VAT

    Prowadzę działalność usługowo-doradczą i ewidencję w KPiR. Nie jestem VAT-owcem, z US rozliczam się kwartalnie. Nie posiadam środków trwałych, jak również w ciągu roku nie kupowałem towarów powyżej 1500 zł wpisywanych w kolumnę 10 KPiR. Czy muszę przeprowadzać końcową inwentaryzację roczną oraz inwe...

  • ANNADOBRZYNSKA

    Dodano 2013-05-26 22:35 przez ANNADOBRZYNSKA

    Książka KPiR bez VAT. Jakie są zasady prowadzenia?

    Witam,
    Jak w tytule: posiadam działalność gospodarczą, gdzie jest sprzedaż za pomocą allegro itp.
    1. W jaki sposób mam wydać klientowi dowód sprzedaży?2. Czy książka KPiR jest wystarczajaca do takiej działalności gospodarczej?3. Czy jak zakupię towar, który będę chciała sprzedać, to wystarczy ze spr...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-01-09 13:17 przez konto usunięte

    Świadczenie niepieniężne.

    Kontrahent wysłał mnie na szkolenie w okresie 10-12.2012 r., które opłacił i traktuje to jako świadczenie nieodpłatne. Ja z tego tytułu powinnam odprowadzić podatki PIT i VAT (prowadzę jednoosobową DG i odprowadzam VAT).
    Na podstawie jakiego dokumentu powinnam wprowadzić to zdarzenie gospodarcze do ...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Koniec roku podatkowego wiąże się m.in. z koniecznością złożenia do Urzędu Skarbowego zeznania rocznego. Przedtem przedsiębiorca powinien jednak pamiętać też o innych czynnościach związanych z prowadzeniem księgowości swojej firmy ...

Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...

Przedsiębiorcy przed zakończeniem roku podatkowego muszą wykonać wiele różnych czynności, takich jak sporządzenie inwentaryzacji czy weryfikacja ujęcia wszystkich wydatków w działalności gospodarczej. Przygotowana roczna dokumentacja ...

Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania