Witam,
Prowadzę usługi krawieckie, formą opodatkowania jest KPiR. Proszę mi powiedzieć, w której części książki mam wpisać:
1) zakup maszyn krawieckich
2) zakup nożyczek, żelazka
3) zakup zamków, nici, taśm
Mam do wyboru 3 pozycje :
zakup towarów handlowych i materiałów; koszty uboczne zakupu; pozostałe wydatki.
Bardzo dziękuję za udzielenie podpowiedzi.
2014-03-07 22:47 autor odpowiedzi: konto usunięte
Dodano 2013-06-20 11:20 przez Kalite
Refakturujemy raz w miesiącu koszty wysyłek i transportów na drugą firmę. Czy wystarczy w tytule napisać refaktura wysyłek lub usług transportowych w okresie np. 01.01-31.01.2013, czy muszą być jeszcze jakieś załączniki lub inne wykazy do tego typu faktur? Czy do KPiR wpisuję to w kolumnę 7 (sprzeda...
Dodano 2013-06-10 10:15 przez konto usunięte
Oprócz pozycji będących kosztem uzyskania przychodów na fakturze jest pozycja takim kosztem nie bedąca - wydatek prywatny. Czy prawidłowo powinno się wprowadzać w całości do KPiR a potem czerwonym wpisem tę wartość prywatnego wydatku?
Dodano 2013-10-11 12:08 przez konto usunięte
Niedawno założyłam działalność gospodarczą i będę prowadziła KPiR, jednak nie do końca wiem, jak księgować faktury za zakupiony towar. Nie jestem podatnikiem VAT i nie będę odliczała go na koniec roku. Na fakturze mam podaną kwotę za towar i dodatkową kwotę VAT, czy do KPiR mam wpisywać kwotę całkow...
Dodano 2013-07-05 14:59 przez KaMaart
Dzień dobry,
1. Czy w KPiR w kolumnie 1 należy numerować każde zdarzenie gospodarcze kolejno, czy np. zakup czegoś jako 1, potem zakup czegoś jako 2, potem sprzedaż jako 1 (że sprzedaż) czy po prostu kolejny numer, czyli 3 bez względu na to, czy to zakup czegoś lub sprzedaż?
2. Czy należy każdego d...
Dodano 2013-10-15 16:23 przez dadzik
Dzień dobry,
otworzyłam DG z dotacji z PUP. Nie jestem VAT-owcem i rozliczam się na zasadach ogólnych. Chciałam zapytać, czy zakupy z dotacji powinnam wpisać w KUP? Gdzie wpisać wyposażenie, które nie przekracza 3500 zł netto, a gdzie uwzględnić wyposażenie poniżej 1500 zł? Czy nie będąc VAT-owcem m...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17