Witam, mam pytanie. W listopadzie 2011 r. założyłam działalność. Prowadzę pkpir, ale nie jestem VAT-owcem. Książkę za listopad i grudzień prowadziła i księgowa (za co zapłaciłam sporo kasy:/) Od 2012 r. chciałabym prowadzić książkę sama. Jednak zauważyłam, że księgowa wprowadzała faktury (np.za telefon) po dacie płatności. Czyli fakturę wystawioną w listopadzie, a zapłaconą w grudniu wpisała w m-cu grudzień. Czytałam, że powinno sie wpisywać po dacie wystawienia. Jeżeli od tego roku zaczęłabym tak robić (czyli w styczniu wpiszę fakturę wystawioną w styczniu z terminem płatności w lutym), to co wtedy z tą jedną fakturą z grudnia (wystawioną w grudniu a zapłaconą w styczniu), która nie była ujęta w poprzednim roku? Czy mam wtedy wpisać w styczniu dwie faktury - grudniową (zapłaconą w styczniu) i styczniową (wystawioną w styczniu)? I wtedy w 2012r. będzie 13 faktur? Przepraszam ,że może tak to skomplikowanie opisałam, ale starałam się jak mogłam;) Głowię się już nad tym trochę czasu i nie wiem w końcu co zrobić, żeby było dobrze...Proszę o pomoc.
A co ze składką ZUS? Wpisuję ją do książki po dacie płatności? Czy będę dobrze robiła, jeśli fakturę za telefon będę wpisywała po dacie wystawienia (np. wystawiona w styczniu, a zapłacona w lutym --> wtedy wpisuję do książki w styczniu) a składkę ZUS po dacie płatności (składka za styczeń płatna w lutym --> wtedy wpisuję do książki w lutym)?
2012-03-28 23:46 autor odpowiedzi: ASK Analizy Szkolenia Konsulting
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17