jak zaksięgować zakup (nie jest zakup z inwestycji) środka trwałego pow 3.500 zł, a jak póżniej księgować amortyzację w jednostce budżetowej? no i jakie dokumenty oprócz karty środka trwałego należy założyć?
2012-03-18 14:13 autor odpowiedzi: ASK Analizy Szkolenia Konsulting
Należy środek wpisać do ewidencji środków trwałych.
Należy określić okres amortyzacji (wg przepisów; bywa różny dla różnych środków) i tym samym liczbę rat amortyzacyjnych, a nastęnie obliczyć miesięczną kwotę amortyzacji. I co miesiąc wliczać tę ratę do kosztów przez tyle miesięcy, ile wynika z przepisów i naszej decyzji.
tu trzeba się, niestety, wgryźć w ustawy (o rachunkowości) i rozporządzenia Ministra Finansów dotyczące jednostek budżetowych .
Pozdrawiam
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17