Jak trzeba zaksięgowac fakturę za zakupiony towar przez internet ,na fakturze w ostatniej pozycji sa podane koszty transporu i razem zsumowane , czy należy rozdzielić te kwoty, dziekuję.
2012-03-08 10:24 autor odpowiedzi: ASK Analizy Szkolenia Konsulting
Jeżeli prowadzona jest Książka przychodów i rozchodów (KPiR), to całą fakturę wpisuje się na łączną kwotę jako jednąa pozycję do KPiR, opisując zdarzenie jako "zakup tuszu do drukarki przez Internet".
Jeżeli jest pełna księgowość, to może to zależeć od planu kont firmy, ale to powinna wiedzieć każda księgowa.
2012-03-08 13:51 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Zgodnie z objaśnieniami do podatkowej skięgi przychodów i rozchodów, stanowiącymi załącznik do rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów
Kolumna 10 jest przeznaczona do wpisywania zakupu materiałów oraz towarów handlowych według cen zakupu.
Kolumna 11 jest przeznaczona do wpisywania kosztów ubocznych związanych z zakupem, np. kosztów dotyczących transportu, załadunku i wyładunku, ubezpieczenia w drodze.
Jeżeli zatem zakupiony tusz jest towarem handlowym (czyli przeznaczony do dalszej odsprzedaży), w kolumnie 10 należy wpisać tylko jego wartość, zaś koszty transportu ująć w kolumnie 11.
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17