eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca



2008-02-13 21:22 autor: konto usunięte

7 600 odsłon

KPiR

Zapisy w kpir dot. przychodów mogą być dokonywane na koniec miesiąca łączną kwotą wynikającą z MIESIĘCZNEGO ZESTAWIENIA sporządzonego na podstawie danych z ewidencji na potrzeby VAT. Czy to miesięczne zestawienie zapisuję na kartce papieru? Wpisując do kpir to miesięczne zestawienie uwzględniam kolumny 4 i 5 /sprzedaż do róznych firm/?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI (pokaż wszystkie )

  • 2008-03-13 14:56 autor odpowiedzi: Gocha71

    A ja mam takie pytanie:

    nasza firma w roku 2007 była na kpir. Od tego roku jesteśmy na pełnej księgowości. W styczniu i lutym otrzymywaliśmy faktury (z datami styczniowymi i lutowymi właśnie) dotyczące roku 2007. Jak je należy wpisać kosztowo - jako koszty 2007? czy jest w ogóle możliwy taki zapis przy zmianie rodzaju prowadzenia ksiąg? czy można je zaksięgować w 2008r. mimo, że dotyczyły roku poprzedniego. W urzędzie skarbowym nie potrafią nam na to pytanie odpowiedzieć. Mamy wystąpić o interpretacje ale na to czeka się co najmniej 3 miesiące. Bardzo proszę o pomoc. Może ktoś już się spotkał z taką sytuacją?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2008-03-14 08:04 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Należy te faktury zaksięgować w 2008r., ponieważ zaksięgowanie ich w 2007r. nie jest możliwe. Wprawdzie taka sytuacja nie jest wyraźnie określona w przepisach podatkowych, ale wynika z ustawy o rachunkowości. I urzędy, które znam, zgadzają się z taką interpretacją.

    Pozdrawiam

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2008-03-14 08:28 autor odpowiedzi: Gocha71

    Bardzo dziękuję za odpowiedź :) Rozumiem, że podobna sytuacja będzie z przychodami dotyczącymi poprzedniego okresu rozliczeniowego? Otrzymaliśmy noty uznaniowe za IV kwartał wystawione w lutym.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2008-03-15 10:00 autor odpowiedzi: konto usunięte

    A jeśli chodzi o przychody, to raczej zaliczyłabym je do zeszłego roku. Moment powstania przychodu jest akurat w przepisach określony i nie zależy od wystawienia dokumentu.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-08-27 07:05 autor odpowiedzi: bali

    Witam. Jestem VAT-owcem i prowadzę KPiR.

    Sprzedaż usług wpisuję do KPiR netto, czy brutto?

    Zakup towarów wpisuję do KPiR netto, czy brutto?

    Sądze, że wszystko wpisuje się netto, ale po przestudiowaniu kilku postów nabrałem niepewności. Dziękuję za wszelkie rady.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-08-27 07:10 autor odpowiedzi: bali

    Witam ponownie.

    Jako mały podatnik mam obowiązek wystawiania faktur oznaczonych FAKTURA VAT-MP, czy po prostu wystawiam faktury ozn. FAKTURA VAT?

    Z góry dziękuje.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-08-28 16:43 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Sprzedaż usług netto

    zakup towarów - to zależy czy podatek VAT można odliczyć. Jeżeli tak, to w księgę też netto.

    Faktury VAT-MP wystawiają jedynie mali podatnicy rozliczający się metodą kasową. Reszta wystawia zwykłe faktury VAT

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-08-29 06:50 autor odpowiedzi: bali

    Dziekuję za odpowiedź.

    Mam zamiar nabyć sprzęt o wartości ok.5000 zł. Czy jako mały podatnik mogę wpisać całość w koszty uzyskania przychodu, bez wpisywania w ewidencję ŚT? Czy muszę prowadzić jakąś ewidencję dla takiego środka?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-09-01 13:22 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    A co to za sprzęt? Jedno urządzenie czy kilka - działają samodzielnie czy tylko razem? Trudno odpowiedzieć przy tak ogólnie zadanym pytaniu ;).

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-09-01 23:16 autor odpowiedzi: konto usunięte

    czy wynagrodzenie pracownika wliczam w koszty w kpir

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-09-03 08:24 autor odpowiedzi: bali

    Witam P.Krzysztofie

    Są to 2 różne urządzenia działające razem, pierwsze o wartości 3100 zł brutto, drugie o wartości 1900 brutto zakupione od różnych podmiotów.

    Czy zaksięgować każde osobno do KPiR w kwotach netto, wpisać jako zakup urządzeń w kolumnie 13, i wprowadzić do ewidencji wyposażenia ?

    Czy może lepiej wprowadzić każde do ewidencji ŚT i amortyzować według stawki chyba 14% ?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-09-03 13:25 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    tluchowska - tak wynagrodzenie jest kosztem dla pracodawcy i wpisujemy je w kpir.

    bali

    czy mogą one działać niezależnie?

    czy jesteś małym podatnikiem w myśl ustawy o PIT bądź podatnikiem rozpoczynającym działalność? - może da się je zamortyzować jednorazowo.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-09-05 12:12 autor odpowiedzi: bali

    Witam P.Krzysztofie i na wstępie dziękuję za zainteresowanie tematem.

    Jestem małym podatnikiem, dopiero co otworzyłem działalność.

    Urządzenia działają razem, ale mam na nie osobne faktury.

    Gdzieś tam czytałem, że mogę jednorazowo amortyzować do 50 tyś. euro, ale czy muszę przy tym dokonywać odpowiedniego zgłoszenia do urzędu skarbowego?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-09-09 16:58 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    zgłoszenia dokonywać nie trzeba (przynajmniej ja nie spotkałem się jeszcze z sytuację, aby ktoś to zgłaszał do urzędu skarbowego), mimo że jest to pomoc de minimis.

    To nic, że na urządzenia są oddzielne faktury. Jeżeli stanowią w sumie dla Ciebie jedno urządzenie. W takiej sytuacji sumujesz kwoty z obydwu faktur i na tej podstawie ustalasz wartość początkową.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

Strony: 1 2

DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania