eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseKsięga przychodów i rozchodów/rozliczanie


2011-02-06 12:26 autor: blackflow

4 209 odsłon

Księga przychodów i rozchodów/rozliczanie

Od niedawna prowadzę firmę która od tego miesiąca zaczęła zarabiać. Mam problem bo nie wiem jak do końca mam rozliczyć swoje przychody. (nie jestem vatowcem). Przeczytałem już wiele poradników ale mam parę pytań.

1. Jeśli wystawię rachunek dajmy na to za 500zł to powinienem zapłacić 90zł podatku(18%) tak?

2. Jeśli w tym samym miesiącu kupiłem na firmę myszkę do komputera (jako narzędzie do pracy) za którą zapłaciłem 200 zł to na koniec miesiąca płacę 18% od kwoty pomniejszonej o koszta czyli od 300zł?

3.Oraz ostatnie w zasadzie najgłupsze pytanie: "gdzie się płaci ten podatek"?. Przeglądałem wiele poradników ale w żadnym nie było to łopatologicznie opisane co z tym dalej zrobić...:/

Będę wdzięczny za pomoc.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2011-02-06 18:23 autor odpowiedzi: ZulkaM

    Przychody i koszty naliczasz narastająco przez cały miesiąc / a dalej narastająco do końca roku/. Od sumy przychodów w danym miesiącu odejmujesz koszty i dopiero liczysz 18% podatku, ale od tego odejmiesz jeszcze kwotę wolną od podatku czyli 556,08.

    Podatek wpłacasz na konto urzędu skarbowego pod który Ty osobiście podlegasz - a nr konta podatku dochodowego od osób fizycznych znajdziesz na stronie swojego urzędu.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2011-02-08 13:57 autor odpowiedzi: konto usunięte

    A znasz te poradniki?

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2011-03-16 12:44 autor odpowiedzi: Zośka100

    Witam, od grudnia prowadze wlasna dzialalnosc gospodarcza, sama prowadze PKPiR, mam 2 pytania:

    1. kupilam modem do internetu bezprzewodowego na probe, po m-cu go zwrocilam i odzyskalam za niego pieniadze, czy powinnam to potraktowac jako przychod? bylo to na poczatku lutego i zapomnialam o tym, nie wpisalam do ksiegi, co teraz moge zrobic? czy moge miec przez to problemy?

    2. moja dzialalnosc polega na sprzedawaniu uslug, nie wystawiam rachunkow ani faktur, jak to ksiegowac?

    z gory dziekuje

    Oceń odpowiedź 1 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2011-03-20 17:25 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    1. Jak coś przestało być kosztem, to co do zasady należy skorygować koszty. Fakturę korygującą ujmuje Pani tak samo jak pierwotną, z tym że ze znakiem minus.

    2. Rozumiem że nabywcy to osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej. Najlepiej wystawiać na koniec dnia dowód wewnętrzny, w którym w jednej kwocie wykazana jest wartość przychodów nieudokumentowanych za dany dzień.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania