Witam, w styczniu została wystawiona faktura w EUR i została dostarczona do klienta, po czym jeszcze tego samego dnia została poprawiona na niej kwota (większa) oraz dostarczona ponownie klientowi, z prośbą o usunięcie poprzedniej wersji. Klient zdążył w tym czasie zaksięgować pierwszą - błędną - wersję. Mamy maj.
Co powinno się zrobić w takiej sytuacji, jeśli w systemie brak błędnej wersji, a klient nie przyjął poprawionej?
2022-05-19 13:53 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2013-04-26 09:41 przez konto usunięte
Czy fakturą korygującą mogę tylko zmienić wartości faktury czy dane też?
A może to klient mi powinien przysłać dokument korygujący dane?
Dodano 2022-05-06 18:17 przez Martynagmail
Dzień dobry, dostałam fakturę wystawioną 31.03.2022 - faktura kosztowa za próbki kosmetyków. Zakupowiec odpowiedzialny za fakturę zapłacił kartą firmową, płatność zeszła 1.04.2022.
Niestety faktura została wystawiona na imię i nazwisko zakupowca bez danych naszej spółki i bez NIP-u. Wystąpiliśmy o ...
Dodano 2021-07-13 10:29 przez pat1233
Czy korekta błędnych danych adresowych i nr NIP na fakturze eksportowej (VAT 0%) wymaga wystawienia poprawnej faktury już z VAT 23%? Dodam, że posiadam już SAD IE599.
Dodano 2018-04-19 19:05 przez Tyska4
Wystawiłem fakturę z błędnym adresem i NIP-em firmy, odbiorca zaksięgował błędną fakturę VAT. Co w takiej sytuacji?
Dodano 2015-07-02 12:17 przez Minotaur
Dzień dobry,
Bardzo proszę o odpowiedź, czy można wystawić korektę do korekty.
Klient otrzymał od nas korektę do faktury VAT, jednak po miesiącu stwierdził, że nie zgadza się z treścią wystawionej korekty i prosi tym razem o korektę do korekty. Mój system nie pozwala mi na taką operację.
Czy klient ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Faktura to podstawowy dokument występujący u każdego przedsiębiorcy, ponieważ przy dokonywaniu różnego rodzaju transakcji staje się ona podstawą do tego, aby od kontrahenta egzekwować kwotę za wykonaną usługę bądź towar. Niestety ...
Art. 108 ustawy o podatku od towarów i usług sankcjonuje konieczność zapłaty VAT w przypadku wystawienia faktury, na której jest on wykazany. Co jednak w sytuacji, gdy po wystawieniu faktury okaże się, że wykazana kwota jest błędna?
Anulować można jedynie te faktury, które nie zostały wprowadzone do obrotu prawnego. Fakturą taką nie jest jednak ta, która dokumentuje faktycznie wykonane czynności, kilkukrotnie wysyłana nabywcy, który ją odrzucał – uznał Dyrektor ...
Gdy kontrahent w momencie otrzymania towaru razem z fakturą poinformuje, że tego nigdy nie zamawiał i zwróci towar oraz oryginał dostarczonej faktury VAT, wystawca dokumentu może go anulować, ponieważ taka faktura nie dokumentuje żadnego ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17