Dzień dobry, proszę o pomoc. Jak należy udokumentować zwrot środka nietrwałego lub nietrwałego do sprzedawcy. Po kilkunastu miesiącach sprzęt został w ramach gwarancji zwrócony do sprzedawcy a ten zwrócił 100 % zapłaconej kwoty. Wystawił również fakturę korygującą. Czy taka faktura jest wystarczającym dokumentem do sporządzenia LT/LN? Osoba prowadząca ewidencję środków trwałych domaga się od komisji likwidacyjnej protokołu likwidacji. Członkowie komisji nie widzą podstaw do sporządzenia takiego protokołu, gdyż nie mają możliwości ocenić stanu zwróconego środka trwałego ani określić sposobu jego likwidacji, ponieważ go fizycznie już nie ma, a wniosek o likwidację został złożony po dniu zwrotu towaru do sklepu. Czy nie można na podstawie faktury korygującej sporządzić druku LT/LN i zdjąć środka z ewidencji?
2021-03-17 11:40 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
EdytaKL1 skomentował/a odpowiedź 2021-03-17 12:00
Bardzo dziękuję, będziemy utrzymywać to stanowisko
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17