2020-11-19 18:50 autor: ada1234567
1 590 odsłon
Witam. Prowadzę ryczałt 5,5% bez VAT. Koszty z dotacji po prostu są wpięte do segregatora - rozliczana jest co miesiąc sprzedaż. Sprzęt był wzięty na faktury imienne przed uzyskaniem dotacji. Teraz zbliża się 12 miesiąc jej prowadzenia. Czy po rozliczeniu dotacji i zerwaniu umowy z UP mogę ten sprzęt sprzedać?
Planuję wrócić na etat - przychody z DG są za niskie. Nie chcę trzymać DG i opłacać zdrowotnej pracując na etacie, bo nie będę mieć czasu na realizacje produktów. Co z tym sprzętem? Podobno muszę to sprzedać z działalności opodatkowując na 3%. Czy jeśli nie jestem na VAT, a są to narzędzia typu szlifierka czy piła do cięcia (stolarskie) to nie wyklucza się to ze sprzedażą poprzez internet?
A co jeśli sprzęt mi zostanie, a zdecyduję za miesiąc aby zamknąć działalność? Jak miałbym wystawić fakturę, skoro firma nie będzie aktywna?
Byłbym wdzięczny za każdą odpowiedź.
Dodano 2013-06-27 09:07 przez konto usunięte
Niedawno założyłem działalność gospodarczą (na KPiR) i dostałem dotację na zakup maszyny (wartość ok 19 tysięcy). Na szkolenu w PUP mi powiedzieli, że nie mogę tego wrzucić sobie w koszty. Pytanie: czy w takim razie maszynę mam w ogóle ujmować w ewidencji środków trwałych?
Dodano 2017-12-01 00:05 przez Patrycjaka
Witam, założyłam działalność 2.11.17 opodatkowaną ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych - 5.5% - firma remontowo wykończeniowa. W poprzednim miesiącu tzn. październik otrzymałam 20 000 zł dotacji z PUP. Moje pytania:
1. Czy kwota dotacji nie przeznaczona na środki trwałe musi być opodatkowana st...
Dodano 2015-06-02 11:06 przez muzel1
Witam,dostałem dotację z urzędu pracy na podjęcie działalności gospodarczej i mam problem jak to rozliczyć. Kupiłem jedno urządzenie za ponad 3500 zł i będę je użytkował ponad 12 miesięcy. Tu nie ma problemu, jest to środek trwały i nie jest kosztem. Mam również 3 urządzenia o wartości między 1500 a...
Dodano 2015-08-28 03:13 przez Bendezar
Witam,otrzymałem dotację z PUP na rozpoczęcie działalności w kwocie 19600 zł. Założyłem firmę budowlaną (docieplenia, elewacje). Znaczna część środków tj. 14500 brutto przeznaczyłem na rusztowanie ramowe, 1300 na młotowiertarkę, 600 na mieszarkę ręczną. Pozostałe wydatki to reklama, drobne narzędzia...
Dodano 2013-11-07 14:10 przez elmariaci
Przygodę z działalnością gospodarczą rozpocząłem od dotacji z urzędu pracy na rozpoczęcie działalności, za dotację kupiłem trochę sprzętu komputerowego i oprogramowanie (kupowane było nie na firmę, a na mnie osobę prywatną, taki był wymóg UP). Po 2 latach prowadzenia działalności usługowej, jaką był...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Część przedsiębiorców próbując dostosować się do nowej rzeczywistości podatkowej usankcjonowanej Polskim Ładem podjęło decyzję o zmianie formy prowadzenia działalności gospodarczej. Jak wobec tego zamknąć dotychczasową firmę, tak ...
W poniższym dokumencie dowiesz się jak dokonać likwidacji działalności gospodarczej. Krok po kroku zapoznasz się z dokumentacją jaką będziesz musiał wypełnić i złożyć, by działalność została zlikwidowana zgodnie z obowiązującymi ...
Od 2% do 17% - tyle może wynosić stawka opodatkowania przychodów osiąganych w ramach ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Obok uproszczonych zasad tej metody opodatkowania jest to główny powód, dla którego przedsiębiorcy decydują ...
Od czerwca do grudnia 2014 roku liczba zawieszonych jednoosobowych działalności gospodarczych zmniejszyła się o 94 tysiące. Zmalał także udział takich nieaktywnych firm w ogólnej liczbie mikroprzedsiębiorstw. Na koniec grudnia zawieszone ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17