Dzień dobry, mam pytanie odnośnie ewidencji wyposażenia. Rozumiem, że od wprowadzenia rozporządzenia z dnia 23 grudnia 2019 r. wycofano ewidencję wyposażenia. Czy w spółce z o.o. na pełnych księgach ten obowiązek również został zniesiony?
2020-07-10 08:31 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2016-07-14 06:31 przez wiolett72
Firma wzięła leasing operacyjny na maszynę produkcyjną. Czy wpłatę inicjalną zaksięgować w całości w koszty w dacie wystawienia faktury czy na RMK i co miesiąc odpowiednią część w koszty? Poprzednie leasingi księgowaliśmy na RMK ale ten chcielibyśmy w całości w koszty. Czy możemy tak zrobić? Mamy pe...
Dodano 2016-03-09 11:38 przez mewask
Zakupiono do firmy (jednoosobowa działalność) laptop o wartości 1893 zł netto, 2328 brutto. Księgowość KPIR/m. uproszczona. Fakturę księguję w koszty. Mam tutaj sytuację, w której wpisuję go do ewidencji wyposażenia lub ujmuję jako środek trwały.Czy w tym przypadku obowiązkowo należy ująć w w/w ewi...
Dodano 2016-02-21 20:57 przez Rafik
Witam,czytam różne opinie i mam pewne wątpliwości dotyczące zakupu zestawu komputerowego poniżej 3500 zł. Czy mam wybrać jako środek trwały i jednorazowo sobie odpisać bez amortyzacji, czy wpisać jako wyposażenie? Tylko przy wyposażeniu jest coś takiego jak powyżej 1500 zł i użytkowanie do roku czas...
Dodano 2021-08-25 12:54 przez pati2x
Z jaką stawką VAT fakturujemy akcesoria do kontenerów socjalnych (krzesła itp.)? Jaki jest kod PKD tego typu towaru w CEIGD?
Dodano 2019-03-28 15:17 przez katbrz2210
Witam,prowadzę działalność jednoosobową. Nie jestem VAT-owcem tylko rozliczam się na zasadach ogólnych przez KPiR, rozliczam się kwartalnie z US.Mam pytanie, czy jeśli zakupiłam kopiarkę za 3200 zł to mogę wpisać ją do ewidencji wyposażenia chociaż będzie użytkowana dłużej niż rok i czy po roku moż...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.
W ubiegłym roku weszło w życie wiele znowelizowanych przepisów w prawie pracy, między innymi w odniesieniu do zasiłków chorobowych, podatku dochodowego od osób fizycznych, zatrudniania osób niepełnosprawnych, czy ochrony danych osobowych ...
W 2023 r. przedsiębiorcy dalej będą mierzyli się z niejasnymi przepisami prawa podatkowego, wadliwymi i nieprzyjaznymi interpretacjami organów skarbowych. Będą musieli dostosowywać się do kolejnych, licznych zmian przepisów ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17