Dzień dobry,
chciałabym zawiesić działalność na 2 miesiące. Czy w tym czasie będę mogła brać faktury i wliczać je w koszty?
Dodano 2022-08-22 16:41 przez becool8812
Dzień dobry, Jak w KPiR księgować koszt najmu lokalu podczas zawieszenia działalności?
Np. mam w lipcu zawieszoną działalność, to mimo to w KPiR księguję ten koszt w lipcu czy księguję w pierwszym miesiącu wznowienia działalności? Jeśli tak, to jak się ma to, że data na fakturze jest z lipca a księg...
Dodano 2018-11-06 21:02 przez Buchhalterin
Czy można odliczyć VAT i zaliczyć w koszty fakturę wystawioną na dane osoby fizycznej, bez podanego numeru NIP na fakturze?Osoba ta prowadzi jednoosobową działalność, jest czynnym VAT-owcem. Faktury dotyczą usługi transportu wystawionej przez Ubera. Tych faktur jest kilka na niewielkie kwoty. Czy US...
Dodano 2017-06-27 12:08 przez Lfinda
Witam,czy podczas zawieszenia działalności można nadal księgować koszty, które powstają również w okresie zawieszenia np. telefon, polisa ubezpieczeniowa etc.
Dodano 2016-01-11 21:19 przez gosia50
Czy prowadząc sklep internetowy mogę uśrednić koszt wysyłki, którym obciążam klientów, pomimo, iż kurierowi płace różne stawki, w zależności od gabarytów produktu i jego wagi?Czy w rozliczeniach księgowych muszę do każdej pojedyńczej transakcji (wysyłki) mieć podporządkowany koszt transportu?
Dodano 2017-09-21 10:46 przez magda_szczecin
Witam! Zarejestrowałam nową firmę (usługi pielęgniarskie) w połowie września, żeby rozpocząć działalność od 2 października. Ale już teraz ponoszę koszty związane z otwarciem firmy - obowiązkowe ubezpieczenia, rejestracja praktyk zawodowych etc. Muszę też kupić niezbędne wyposażenie (neseser z przybo...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Fiskus odmówił firmie odliczenia VAT od zakupu towarów i usług związanych z naprawą szkody powstałej z jej winy podczas prowadzonych robót ziemnych, ponieważ uznał, że wydatki te nie są związane z przedmiotem działalności firmy ...
Dokumentowanie zakupu od ludności palet drewnianych dowodami zastępczymi, które będą zawierały określone ustawowo informacje, uprawnia do ich rozliczenia w kosztach podatkowych - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji ...
Wydatki ponoszone w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą co do zasady stanowią koszty uzyskania przychodu firmy i są ujmowane w rachunku podatkowym. Fiskus jednak nie uwierzy nam tutaj na słowo, że takie koszty ponieśliśmy ...
Spółka, która skupuje, naprawia i regeneruje palety, ich zakup od ludności (zarówno całych jak i uszkodzonych) może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Ponieważ jednak nie spytała o to, w jaki sposób zakupy takie powinna ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17