2019-08-27 20:32 autor: Gangren
1 912 odsłon
Witam,
likwiduję działalność gospodarczą i mam wątpliwości co do moich obowiązków względem Urzędu Skarbowego. Jako, że od tego roku nie wymagane są ewidencje wyposażenia i spisy z natury, a jedynie w wypadku likwidacji wykaz składników majątku, to co powinienem w nim zamieścić?
Dodam, że nie mam żadnych towarów, nie mam też środków trwałych - moja praca to inspekcje, później wykonany z nich raport. Jako, że od tego roku ewidencji wyposażenia prowadzić nie muszę, to czy mam obowiązek w wykazie umieszczać telefon służbowy lub laptopa? A jeżeli tak, to jakim kryterium się kierować, bo teoretycznie i ryza papieru lub długopisy mogłyby się w wykazie składników majątku znaleźć...
i jeszcze jedno, czy mam obowiązek zgłosić coś do US? Z jednej strony wynika to z aktualizacji CEIDG, a wykaz mam mieć przygotowany w razie kontroli choć sam go nigdzie nie wysyłam/przedstawiam?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Dodano 2015-01-03 22:03 przez alexxndria1
Witam, sprzedaję odzież używaną wycenioną, a kupuję na kilogramy lub na sztuki - bez kasy fiskalnej na ryczałcie 3%.Przed rozpoczęciem działalności gospodarczej zakupiłam na swoje nazwisko:- 100 kg odzieży - mam rachunek bez VAT- 20 kg odzieży - rachunek z VAT 23%- system rurkowy z manekinami, tacką...
Dodano 2018-02-06 23:11 przez justatbg
Dobry wieczór,Od początku lutego prowadzę działalność - jest to wypożyczalnia, wypożyczam produkt na określony czas, a po jego upływie ten produkt do mnie wraca i znowu mogę go ponownie wypożyczyć. Zatem świadczę usługi, a nie sprzedaję towarów.
Wszystkie towary, które posiadam w wypożyczalni zakup...
Dodano 2014-12-28 13:25 przez Nilia
Witam, prowadzę Salon Stylizacji Paznokci. Jestem na ryczałcie. Nie sprzedaję żadnych towarów. Czy w związku z tym mam na koniec roku zrobić spis z natury, jeżeli nie sprzedaję niczego, a jedynie wykonuję usługi używając żeli, lakierów itd.? Pozdrawiam
Dodano 2017-03-03 12:00 przez konto usunięte
Dzień dobry,założyłem działalność gospodarczą rozliczaną na ryczałcie ewidencjonowanym. Chciałbym się dowiedzieć, czy w przypadku braku przychodu w miesiącu należy rozpisać w ewidencji za taki miesiąc wyliczenia podatku z uwzględnieniem przysługujących odliczeń składek, czy zostawiamy pustą stronę z...
Dodano 2014-09-13 12:08 przez aga12174
Witam,
niedługo otwieram swój sklep: odzież używana, nowa, zabawki i różne tego typu rzeczy i chciałabym się rozliczać w formie ryczałtu 3%, jednak po przeczytaniu masy różnych rozporządzeń i różnych forum na ten temat mam kompletny mętlik w głowie, wszystko jest niby opisane, no ale nie ma np. konk...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Część przedsiębiorców próbując dostosować się do nowej rzeczywistości podatkowej usankcjonowanej Polskim Ładem podjęło decyzję o zmianie formy prowadzenia działalności gospodarczej. Jak wobec tego zamknąć dotychczasową firmę, tak ...
W poniższym dokumencie dowiesz się jak dokonać likwidacji działalności gospodarczej. Krok po kroku zapoznasz się z dokumentacją jaką będziesz musiał wypełnić i złożyć, by działalność została zlikwidowana zgodnie z obowiązującymi ...
Likwidacja działalności gospodarczej z perspektywy podatkowej wiąże się z wieloma konsekwencjami wynikającymi z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podatnicy mają obowiązek prawidłowego rozliczenia się z fiskusem ...
Podatnik likwidujący działalność gospodarczą musi sporządzić wykaz składników majątku posiadanych na dzień likwidacji. W wykazie tym należy podać m.in. wydatki poniesione na ich nabycie czy wartość początkową i dokonane odpisy ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17