eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseLikwidacja działalności - ryczałt a wykaz składników majątku


2019-08-27 20:32 autor: Gangren

1 912 odsłon

Likwidacja działalności - ryczałt a wykaz składników majątku

Witam,

likwiduję działalność gospodarczą i mam wątpliwości co do moich obowiązków względem Urzędu Skarbowego. Jako, że od tego roku nie wymagane są ewidencje wyposażenia i spisy z natury, a jedynie w wypadku likwidacji wykaz składników majątku, to co powinienem w nim zamieścić?

Dodam, że nie mam żadnych towarów, nie mam też środków trwałych - moja praca to inspekcje, później wykonany z nich raport. Jako, że od tego roku ewidencji wyposażenia prowadzić nie muszę, to czy mam obowiązek w wykazie umieszczać telefon służbowy lub laptopa? A jeżeli tak, to jakim kryterium się kierować, bo teoretycznie i ryza papieru lub długopisy mogłyby się w wykazie składników majątku znaleźć...

i jeszcze jedno, czy mam obowiązek zgłosić coś do US? Z jednej strony wynika to z aktualizacji CEIDG, a wykaz mam mieć przygotowany w razie kontroli choć sam go nigdzie nie wysyłam/przedstawiam?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Część przedsiębiorców próbując dostosować się do nowej rzeczywistości podatkowej usankcjonowanej Polskim Ładem podjęło decyzję o zmianie formy prowadzenia działalności gospodarczej. Jak wobec tego zamknąć dotychczasową firmę, tak ...

W poniższym dokumencie dowiesz się jak dokonać likwidacji działalności gospodarczej. Krok po kroku zapoznasz się z dokumentacją jaką będziesz musiał wypełnić i złożyć, by działalność została zlikwidowana zgodnie z obowiązującymi ...

Likwidacja działalności gospodarczej z perspektywy podatkowej wiąże się z wieloma konsekwencjami wynikającymi z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podatnicy mają obowiązek prawidłowego rozliczenia się z fiskusem ...

Podatnik likwidujący działalność gospodarczą musi sporządzić wykaz składników majątku posiadanych na dzień likwidacji. W wykazie tym należy podać m.in. wydatki poniesione na ich nabycie czy wartość początkową i dokonane odpisy ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania