Dzień dobry,
mam pytanie dotyczące usług na koparce - ryczałt ewidencjonowany - stawka 5,5%. Rachunek został wystawiony 28 maja - 5 czerwca nastąpiła korekta ze zmianą metody płatności. Jak zatem zaksięgować i w którym miesiącu - rachunek korygujący?
Mam jeszcze jedno pytanie - dotyczące ewidencjonowania, jeśli w danym miesiącu nie było zleceń i nie ma tym samym wystawionych żadnych rachunków, omijam dany miesiąc w ewidencji czy wpisuje brak przychodów? Jaką dokumentację oprócz wpisów rachunków do ewidencji przychodów prowadzić?
Dziękuję za informacje :)
2018-07-02 09:30 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2016-04-27 19:35 przez Długi
Zakładam firmę w Polsce na 5,5 procent ryczałt, a będę pracował jako podwykonawca dla niemieckiej firmy. Pytanie 1. Czy podatek płacę tylko w Polsce czy też w Niemczech?Pytanie 2. Czy faktury mogą pochodzić tylko za pracę w Niemczech, czy muszę wystawić jakąś część w Polsce?Pytanie 3. Czy po zarejes...
Dodano 2018-05-15 20:36 przez lolka1_4_8
Witam,
bardzo proszę o pomoc w poniższej sprawie. W zamian za terminowy zakup i odbiór materiałów, wystawiona została zbiorcza faktura korygująca, zmniejszająca cenę towarów o 5 zł (upust cenowy).
Klient kupił 50 sztuk, po cenie 45 zł, z czego do każdej sztuki wystawiona została oddzielna faktura. ...
Dodano 2018-05-09 11:40 przez MichałSzczepanek
Witam, jak powinna wyglądać prawidłowo wystawiona faktura przez wykonawcę, który kompleksowo realizuje inwestycje (jest na ryczałcie 5,5%, kupił materiał za 30 tys. VAT 6900 zł i doliczył robociznę 10 tys. zł)?1. Wystawia fakturę na kwotę 30 000 zł 10 000 zł = 40 000 zł x 8% VATczy2. Wystawia faktur...
Dodano 2018-05-08 16:19 przez xxkacper16xx
Dzień dobry,prowadzę działalność gospodarczą, rozliczam się z US w formie ryczałtu 5,5%. W atyczniu tego roku wstawiłem klientowi rachunek na kwotę 24.000 tysięcy złotych. W lutym zapłaciłem od w/w kwoty podatek do US. Klient mi nie zapłacił. Po stwierdzeniu usterki klient zarządzał korekty rachunku...
Dodano 2018-05-06 22:08 przez d.mod
Witam,mam pytanie, jak wystawić rachunek/fakturę za wykonaną usługę firmie luksemburskiej nie posiadając działalności gospodarczej?Serdecznie pozdrawiam
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Faktura to podstawowy dokument występujący u każdego przedsiębiorcy, ponieważ przy dokonywaniu różnego rodzaju transakcji staje się ona podstawą do tego, aby od kontrahenta egzekwować kwotę za wykonaną usługę bądź towar. Niestety ...
Faktura korygująca jest podstawowym dokumentem służącym do prostowania błędów, pomyłek bądź zmian, które wystąpiły w stosunku do sporządzonych faktur. Dokument ten wystawia sprzedawca. Wystawienie faktury korygującej może przy tym ...
Błędy występujące na fakturach należy korygować. W zależności od wagi błędu oraz tego, kto go zauważył, stosownej korekty może dokonać sprzedawca lub nabywca (mimo że to nie on wystawił błędny dokument). Do korygowania błędów ...
Sprzedajesz stal, złom, sprzęt komputerowy czy do gier, bądź inne podobne towary firmom? Pamiętaj, że jako sprzedawca w wystawianych fakturach nie powinieneś naliczać podatku VAT - ten bowiem rozlicza kupujący. Jak wystawić fakturę na ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17