Witam,
jak rozliczyć wymianę wyświetlacza w telefonie służbowym?
2018-06-13 23:01 autor odpowiedzi: Krystyna Dąbrowska doradca podatkowy
doradca podatkowy, Biuro Rachunkowe Praktyk s.c w lublinie
Dodano 2018-01-24 20:11 przez Lfinda
Dzień dobry,czy kupując sprzęt komputerowy (komputer, monitor) o łącznej wartości ok. 6000 zł netto, mogę go zamortyzować jednorazowo, tj. jednorazowo wrzucić w koszty w dniu przyjęcia do użytkowania? Firma jest mikroprzedsiębiorcą (jednoosobowa działalność gospodarcza) i posiada jeden środek trwały...
Dodano 2017-06-27 12:08 przez Lfinda
Witam,czy podczas zawieszenia działalności można nadal księgować koszty, które powstają również w okresie zawieszenia np. telefon, polisa ubezpieczeniowa etc.
Dodano 2016-06-15 09:56 przez pbanan
Witam,Niedawno otrzymałem dofinansowanie z Urzędu Pracy na podjęcie działalności gospodarczej. W biznesplanie uwzględniłem rzeczy, które zamierzam za tą dotację kupić. Rzeczy te będą kupowane jeszcze przed założeniem działalności gospodarczej na faktury imienne. Ponieważ dofinansowanie jest nieopoda...
Dodano 2021-12-09 11:49 przez magdallena02
Witam. Moja klientka otrzymała z Urzędu Pracy dotacje na rozpoczęcie działalności na podstawie art. 46 ust. 1 pkt 2 z dnia 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Jest ona fryzjerką i prowadzi książkę przychodów i rozchodów. Jest również zwolniona z VAT. Chciałabym się u...
Dodano 2021-10-09 13:49 przez Jonek
Witam, W grudniu 2021 otrzymam środki na działalność gospodarczą z PUP i w tym też miesiącu zakładam firmę i kupuję wyposażenie za przyznane środki. Zakładam, że do końca 2021 nie będę miał żadnych przychodów. Czy w takiej sytuacji będzie można zakwalifikować wydatki na zakupione wyposażenie w 2021 ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Decydując się na założenie działalności, warto zastanowić się nad miejscem, w którym będzie znajdowała się siedziba firmy. Koszt wynajmu lub zakup lokalu przeznaczonego wyłącznie na potrzeby prowadzonej działalności często jest ...
W marcu 2017 r. fiskus wydał interpretację, w której nie zgodził się na rozliczanie w kosztach podatkowych części wydatków związanych z posiadanym mieszkaniem, gdy to było wykorzystywane w prowadzonej firmie, chyba że przedsiębiorca ...
Fiskus zmienił podejście w zakresie rozliczania w kosztach prowadzonej działalności gospodarczej wydatków na media czy sam czynsz w przypadku, gdy firma znajduje się w mieszkaniu przedsiębiorcy. Jego zdaniem konieczne jest wydzielenie ...
Działalność gospodarcza we własnym domu czy mieszkaniu istotnie ogranicza koszty - zwłaszcza na początku jej istnienia. Nie trzeba bowiem wynajmować odpowiedniego pomieszczenia czy też go wybudować. Do tej pory fiskus nie widział też ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17