eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseKlasyfikacja kosztów


2018-04-20 09:44 autor: Aniela 100

2 144 odsłon

Klasyfikacja kosztów

Witam,

mam pytanie odnośnie klasyfikacji zakupów. Firma zajmuje się sprowadzaniem i sprzedażą pojazdów używanych. Często są to samochody uszkodzone, do których kupuje się części.

Moje pytanie to, czy te części należy księgować w KPiR w kolumnie 10, podwyższając wartość towaru handlowego, czy są to pozostałe wydatki, bo spotkałam się z sytuacją gdzie części są klasyfikowane jako materiały w kol.10 i doliczane do wartości pojazdu i jednocześnie podwyższają wartość pojazdu na remanencie tzn. nie tylko sam zakup pojazdu, ale części również.

Czy to jest prawidłowe księgowanie, czy może ktoś coś doradzić? Czy jednak zakup towaru to tylko samochód, a części do niego to wydatki pozostałe?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • MORCIN001

    Dodano 2018-01-25 12:43 przez MORCIN001

    Czy wydatki za mieszkanie, w którym znajduje się dokumentacja księgowa, zaliczymy w koszty?

    Witam,prowadzę działalność gospodarczą, rozliczam się PKPiR, siedzibę firmy mam zgłoszoną na adres zamieszkania, ale kupiliśmy małe mieszkanie, gdzie chcemy przenieść dokumentację i tam będę jako osoba współpracująca prowadziła księgi, ponieważ w  naszym domu już się nie mieścimy. Czy muszę zmieniać...

  • MaxR

    Dodano 2017-11-25 22:06 przez MaxR

    Sprzedaż aut sprowadzanych ze Szwajcarii

    Witam serdecznie, prowadzę jednoosobą działalność gospodarczą jestem płatnikiem VAT posiadam NIP UE.Chciałbym rozszerzyć swoją działaność o sprzedaż używanych aut sprowadzanych ze Szwajcarii. Nurtuje mnie jednak pytanie jaką fakturę będę musiał wystawić kupującemu? Czy musi to być faktura VAT 23%. c...

  • sukurs

    Dodano 2017-07-01 21:12 przez sukurs

    Zakup komputera za pośrednictwem specjalisty

    Co jeśli przy kupnie komputera do działalności gospodarczej, wszystkie przelewy robił mój partner (ze swojego konta), który zna się na sprzęcie (a ja nie), i na moją prośbę składał mi optymalne części, a ja później oddałam mu gotówkę?Czy mogę zaksięgować fakturę w PKPiR lub ewidencji środków trwałyc...

  • Ecom123

    Dodano 2019-11-18 11:45 przez Ecom123

    Dokumentowanie w PKPiR prowizji za pośrednictwo handlowe

    Dzień dobry,
    prowadzę działalność w modelu dropshipping opartą na pośrednictwie handlowym. Moim przychodem jest prowizja, otrzymana za przekazanie zamówienia do dostawcy, dostawca jest poza granicami Polski.
    Klient wpłaca zapłatę za produkt na moje konto, cena to moja prowizja cena produktu u dosta...

  • anowI123

    Dodano 2019-04-27 16:44 przez anowI123

    Rękodzieło - sprzedaż detaliczna. Jak księgować wysyłki?

    Prowadzę działalność rękodzieła poprzez sprzedaż detaliczną przez Internet (PKD 47.91.Z; 47.99.Z).1. Czy zakupione materiały (farby, pudełka, wstążki, itp.) księguje w pozycji 10) zakup towarów czy w 13) pozostałe wydatki?2. Czy otrzymane faktury za przesyłki kurierskie powinny być księgowane w Księ...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...

Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...

Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...

Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania