eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseZakup używanej maszyny o wartości 5300 zł


2018-03-20 15:30 autor: konto usunięte

965 odsłon

Zakup używanej maszyny o wartości 5300 zł

Jak prawidłowo zaksięgować zakup używanej heblarki o wartości netto 5300 zł?
Data nabycia 19.02.2018 r., od razu oddana do użytkowania.
Czy wprowadzić jako środek trwały czy wystarczy bezpośrednio w koszty w dacie nabycia i ująć jako wyposażenie?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2018-03-21 14:03 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    może zostać uznana za wyposażenie i wydatek można ująćod razu w kosztach.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • sukurs

    Dodano 2017-07-01 21:12 przez sukurs

    Zakup komputera za pośrednictwem specjalisty

    Co jeśli przy kupnie komputera do działalności gospodarczej, wszystkie przelewy robił mój partner (ze swojego konta), który zna się na sprzęcie (a ja nie), i na moją prośbę składał mi optymalne części, a ja później oddałam mu gotówkę?Czy mogę zaksięgować fakturę w PKPiR lub ewidencji środków trwałyc...

  • syta

    Dodano 2014-07-03 12:07 przez syta

    Dotacja a VAT

    Witam,
    od czerwca 2014 prowadzę DG na zasadach ogólnych, jestem VAT-owcem. Na rozpoczęcie działalności otrzymałam dotację z programu 6.1.3 z urzędu pracy w wysokości 20000 zł brutto.
    Za dotacje kupiłam towar do sklepu na 10000 i za 10 000 wyposażyłam sklep. Nie chcę ubiegać się o zwrot VAT, ale zupe...

  • konto usunięte

    Dodano 2014-04-29 18:53 przez konto usunięte

    Czy dotacje z Urzędu Pracy przeznaczone na zakup wyposażenia mogę zaliczyć do kosztów?

    Witam,
    bardzo proszę o odpowiedź na moje pytanie: być może banalne, ale budzące moje wątpliwości.
    Jako osoba bezrobotna otrzymałam dotację z Urzędu Pracy na działalność gospodarczą tj. otwarcie sklepu ubuwniczego, którego zamierzam powiększać o dodatkową działalność gospodarczą. Jestem zwolniona z ...

  • magda_szczecin

    Dodano 2017-09-21 10:46 przez magda_szczecin

    Czy koszty mogą powstać przed formalnym rozpoczęciem działalności?

    Witam! Zarejestrowałam nową firmę (usługi pielęgniarskie) w połowie września, żeby rozpocząć działalność od 2 października. Ale już teraz ponoszę koszty związane z otwarciem firmy - obowiązkowe ubezpieczenia, rejestracja praktyk zawodowych etc. Muszę też kupić niezbędne wyposażenie (neseser z przybo...

  • Ninoque75

    Dodano 2018-04-30 15:56 przez Ninoque75

    Działalność handlowo-usługowa

    Chcę założyć działalność handlowo-usługową, gdzie część handlowa to sklep z odzieżą i meblami używania, a usługową firma budowlana. Moje pytania to: 1. Jakie dokumenty muszę złożyć, co załatwić? Jestem w tym temacie całkowicie zielona.2. Jaki podatek musiałabym odprowadzać? Czy sklep ma jeden podate...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Sprzedajesz stal, złom, sprzęt komputerowy czy do gier, bądź inne podobne towary firmom? Pamiętaj, że jako sprzedawca w wystawianych fakturach nie powinieneś naliczać podatku VAT - ten bowiem rozlicza kupujący. Jak wystawić fakturę na ...

Każdy przedsiębiorca musi spełnić pewne obowiązki formalne, które określają czy jego działalność jest prowadzona zgodnie z przepisami. Generalnie można dokonać ich podziału na związane z opłacaniem podatków i składek ZUS, a także ...

Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...

Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania