eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseNowe przepisy, amortyzacja i ewidencja środków trwałych


2018-01-08 09:04 autor: kp1991

1 628 odsłon

Nowe przepisy, amortyzacja i ewidencja środków trwałych

Dzień dobry,

kupiłem laptopa wartego ponad 5 tysięcy w grudniu w 2017 roku na fakturę, która jest rozliczona w grudniu (jednoosobowa działalność gospodarcza). Otrzymałem zaś go fizycznie dopiero w styczniu w 2018 roku, wtedy gdy weszły nowe przepisy (dotyczące kwoty środków trwałych, zwiększonej do 10 tysięcy zł).

Z tego co zrozumiałem, środkiem trwałym jest dopiero nabyte urządzenie, gdy fizycznie zostanie dostarczone do firmy (otrzymałem je dopiero 2 stycznia 2018 r.).

Czy w takim przypadku mogę nie zaliczać zakupionego sprzętu do ewidencji środków trwałych w świetle nowych przepisów, z racji tego, że dopiero laptopa otrzymałem w styczniu?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2018-01-09 09:18 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    No tak - ale jeżeli takiego laptopa nie ujmie Pan w ewidencji środków trwałych, należy go wykazać w ewidencji wyposażenia. W opisanym stanie faktycznym koszty rozpoznamy oczywiście dopiero w 2018 r. Obowiązują oczywiście Pana regulacje nowe (czyli wyższe limity).

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2016-12-09 15:03 przez konto usunięte

    Wyprowadzenie mieszkania z ewidencji działalności gospodarczej na cele prywatnego najmu

    Dzień dobry,
    prowadzę jednoosobową pozarolniczą działalność gospodarczą, jestem podatnikiem VAT, rozliczam podatek dochodowy w formie podatku liniowego 19%, prowadzę książkę przychodów i rozchodów. Kilka lat temu nabyłem z małżonką mieszkanie. W 2014 roku mieszkanie to zostało wciągnięte do działal...

  • joanna842

    Dodano 2016-12-01 12:41 przez joanna842

    Amortyzacja jednorazowa samochodu ciężarowego

    Witam,prowadzę działalność jednoosobową od marca tego roku, jestem VAT-owcem i prowadzę KPiR. Chcę zakupić samochód ciężarowy ok. 15 grudnia za kwotę 30000 zł netto. Chcę dokonać odpis amortyzacji jednorazowej tego środka trwałego.Proszę o informację, czy muszę taką sytuację zgłosić do urzędu skarbo...

  • Lfinda

    Dodano 2018-01-24 20:11 przez Lfinda

    Zakup sprzętu komputerowego a amortyzacja

    Dzień dobry,czy kupując sprzęt komputerowy (komputer, monitor) o łącznej wartości ok. 6000 zł netto, mogę go zamortyzować jednorazowo, tj. jednorazowo wrzucić w koszty w dniu przyjęcia do użytkowania? Firma jest mikroprzedsiębiorcą (jednoosobowa działalność gospodarcza) i posiada jeden środek trwały...

  • karo33

    Dodano 2018-01-21 14:43 przez karo33

    Czy przyczepkę samochodową mogę zaliczyć do kosztów czy środków trwałych?

    Witam!Prowadzę działalność jednoosobową i jestem czynnym VAT-owcem. Kupiłem przyczepkę samochodową w kwocie 5700 zł. Czy mogę ją wpisać w koszty, odliczyć VAT i czy zaliczyć ją do środków trwałych i jak ją amortyzować?

  • Plissken

    Dodano 2017-05-15 16:31 przez Plissken

    Zakup używanego samochodu w działalności gospodarczej

    Witam,prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Przymierzam się do zakupu używanego samochodu osobowego. Sprzedawcą jest salon, więc mogę otrzymać fakturę. Samochód ma 3 lata i kosztuje 43 000 zł netto. Który wariant będzie dla mnie lepszy: kupno samochodu jako działalność czy osoba fizyczna i ...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...

Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.

W przypadku najmu lokalu, który ma służyć prowadzonej działalności gospodarczej, na samym początku przedsiębiorca musi na ogół go wyremontować oraz dostosować do własnych potrzeb. Jak rozliczyć ponoszone z tego tytułu wydatki w ...

Budynki czy budowle, gdy te są nowe, amortyzuje się bardzo długo. Co innego nieruchomości tzw. używane czy też inwestycje w obcych środkach trwałych. Niestety podatnik nie ma tutaj dowolności w zakresie klasyfikacji. Musi też pamiętać ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania