2018-01-04 08:40 autor: karasz2
1 337 odsłon
Witam,
chciałam zlikwidować działalność gospodarczą po dwuletnim okresie zawieszenia. Rozliczałam się na podstawie ewidencji przychodów (ryczałt), nie byłam VAT-owcem, w remanencie likwidacyjnym powinnam ująć towary niesprzedane po wartości brutto i od tego zapłacić podatek?
Posiadam również środki trwałe, które otrzymałam z dotacji z UE. Czy od tego powinnam zapłacić podatek 3%?
Dodano 2014-03-03 11:49 przez diablica2407
Witam,
prowadzę działalność gospodarczą - ryczałtowiec na VAT, dotacja z UP i teraz chcę tą dzialalność zamknąć.
Środki trwałe, samochód i maszyna (używane) zakupione z VAT i ten VAT został odliczony. Firma była zwieszona w 2012 roku, w lutym ostatnia deklaracja VAT bez przeniesienia, zamykam firmę ...
Dodano 2013-11-26 16:42 przez konto usunięte
Witam!
Wyczytałam, że spis z natury musi być wpisany do ewidencji przychodów. Jak mam to rozumieć i kiedy to zrobić? Jestem na ryczałcie.
I czy wartość środków trwałych też dodajemy do przychodów i na koniec roku w PIT-28 płacimy podatek?
Dodano 2018-10-27 22:08 przez Nesek
Witam, jestem ryczałtowcem i dostałem pewną kwotę pieniędzy od banku za założenie firmy za pomocą tego banku. W tytule przelewu jest "ZWROT Z TYTUŁU PROMOCJI". Jaką stawkę podatku powinienem zastosować do obliczenia podatku od tego przelewu?
Dodano 2018-10-02 09:57 przez Krysia1950
31.12.2017 r. została zakończona działalność w formie spółki cywilnej (2 osoby).We wrześniu sprzedano nieruchomość zakupioną w 1994 r. za kwotę 250 tys. zł. Niezamortyzona kwota to 10 463,31 zł. Jak obliczć podatek i jak go wykazać w zaliczce za wrzesień?
Dodano 2013-10-14 21:17 przez konto usunięte
Witam!
Chciałbym rozpocząć sprzedaż detaliczną na allegro. Kosztami tej sprzedaży będzie właściwie tylko prowizja dla allegro.
1). Zastanawiam się jaką formę opodatkowania wybrać, tak aby była dla mnie jak najkorzystniejsza.
Myślałem nad ryczałtem, ponieważ znalazłem coś takiego:
Ryczałt od przychod...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Podatnicy, którzy likwidują prowadzoną firmę, muszą o tym fakcie zawiadomić naczelnika właściwego urzędu skarbowego. Mają na to 7 dni od daty likwidacji. Czy taki sam termin obowiązuje małych podatników rozliczających się metodą ...
Minione lata były dla sektora MŚP prawdziwym wyzwaniem. Wybuch pandemii, wojna w Ukrainie, zwyżkujące koszty prowadzenia działalności gospodarczej czy dynamicznie rosnąca inflacja wywarły silny wpływ na kondycję polskich (i nie tylko) ...
Część przedsiębiorców próbując dostosować się do nowej rzeczywistości podatkowej usankcjonowanej Polskim Ładem podjęło decyzję o zmianie formy prowadzenia działalności gospodarczej. Jak wobec tego zamknąć dotychczasową firmę, tak ...
W poniższym dokumencie dowiesz się jak dokonać likwidacji działalności gospodarczej. Krok po kroku zapoznasz się z dokumentacją jaką będziesz musiał wypełnić i złożyć, by działalność została zlikwidowana zgodnie z obowiązującymi ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17