Witam,
pracodawca zatrudniający pracowników opłacał składki chorobowe za siebie. Parę razy wypadł z chorobowego, bo nie opłacił składki na czas. Jednak w deklaracjach były te składki naliczone. ZUS zrobił korekty tych deklaracji, w których pracodawca wypadł z chorobowego i przysłali rozliczenie, że mamy nadpłatę.
Tę nadpłatę zaliczyliśmy na poczet przyszłych składek, czyli zapłaciliśmy sobie mniejszy ZUS w kolejnej deklaracji pomniejszony o te nadpłaty. I teraz pytanie jak zaksięgować w PKPiR tę nadpłatę? Co z tymi składkami, które były w pełnej wysokości zaksięgowane w PKPiR?
Proszę o szybką odpowiedź.
Dziękuję
A
Czy robiąc tak :
Jeżeli pracodawca wypadł z chorobowego w 02/2017 a składki były zaksięgowane w pełnej wysokości i gdy dostaliśmy informację że została dokonana korekta przez ZUS za tą deklaracje to czy mogę w kpir odjąć od tego zaksięgowane go zusu kwotę składki chorobowej żeby byłbzsksiegowany ZUS w odpowiedniej kwocie ?
2017-06-07 08:02 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2013-07-05 14:59 przez KaMaart
Dzień dobry,
1. Czy w KPiR w kolumnie 1 należy numerować każde zdarzenie gospodarcze kolejno, czy np. zakup czegoś jako 1, potem zakup czegoś jako 2, potem sprzedaż jako 1 (że sprzedaż) czy po prostu kolejny numer, czyli 3 bez względu na to, czy to zakup czegoś lub sprzedaż?
2. Czy należy każdego d...
Dodano 2016-10-21 18:08 przez konto usunięte
Witam,zapłaciłam pełną składkę na ubezpieczenia społeczne za niepełny miesiąc prowadzenia działalności (w związku z jej zawieszeniem) i w efekcie w miesiącu kolejnym pomniejszyłam sobie składkę o nadpłatę. Czy w KPiR powinnam zaksięgować w kosztach kwotę, którą faktycznie zapłaciłam (pomniejszoną) c...
Dodano 2016-10-20 14:19 przez heska
W jaki sposób należy zaksięgować w PKPiR składki ZUS za płatnika składek i osobę współpracującą?Razem - jedna kwotą ubezpieczenia społecznego i FP, czy też w dwóch pozycjach? I analogicznie składki finansowane za pracownika - jedną kwotą czy dwiema pozycjami? Pozdrawiam
Dodano 2014-03-18 14:46 przez etka1
Witam,
Mam takie zapytanie.
Podatnik prowadzi działalność gospodarczą i w latach 2011 i 2012 poniósł stratę. W roku 2013 osiągnął dochód. Straty z lat 2011 i 2012 może odliczyć od dochodu z 2013 r. w wysokości 50% każdej ze strat. Odpisy strat pokryją dochód z 2013 r.
Mam pytanie odnośnie składek na...
Dodano 2019-02-22 23:02 przez ada2206
Na podstawie jakiego dokumentu wprowadzić składki ZUS do KPR. Robię zestawienie z listy płac. Czy powinnam następnie stworzyć polecenie księgowania czy dokument wewnętrzny?Przelew ZUS jest na całą kwotę, a księguję tylko składki płacone przez płatnika. Czy rozpisać składki i księgować bezpośrednio n...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...
Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...
Faktura jest zasadniczym dokumentem księgowym, na podstawie którego dokonywane są zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, ale nie jedynym. Niekiedy wystarczający jest paragon wydrukowany przez urządzenie fiskalne i nie chodzi ...
Podatnicy rozliczający się na zasadach ogólnych - według skali lub podatkiem liniowym - zobowiązani są do prowadzenia ewidencji, jaką jest podatkowa księga przychodów i rozchodów. Na podstawie zapisów w księdze powinni dokonywać ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17