Witam,
spółka z o.o. kupiła pięć płyt CD z nagraniami niedydaktycznymi i rozdano je w firmie. Jak to zaksięgować?
Pozdrawiam,
Mirosław
2017-05-30 08:12 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2017-04-29 07:18 przez daffi0808
Witam serdecznie,
zamierzampodjąć prace jako ajent, moje zarobki będą w okolicach 5500-6000 zł.Chcę otworzyć działalność gospodarczą na ryczałt 5.5%.
Mam prośbę, czy wyjaśni mi ktoś, jakie opłaty mam odprowadzaćmiesięczne do ZUS i US i jak je wyliczyć? Czy jestem w stanie samemu to poprowadzić, czy ...
Dodano 2017-03-04 13:10 przez ramos199
Witam,
chciałbym się dowiedzieć czy Państwo są w stanie pomóc w następującej sprawie: prowadziłem działalność przez 2 lata i 2 miesiące w Polsce, a rachunki były tylko wystawiane na firmę z Niemiec. Rozliczałem się z dochodu w Polsce i tutaj też byłem ubezpieczony.
Minęły 3 lata po tym jak zakończ...
Dodano 2017-02-23 13:14 przez malpisz0n
Witam serdecznie,mam firmę budowlaną. W 2015 roku wziąłem do kilku zleceń podwykonawcę. Teraz miałem kontrolę w Urzędzie Skarbowym i okazało się, że ten podwykonawca nie rozliczył ani jednej faktury, którą mi wystawił.Ja rozliczyłem w US wszystkie. Czy w takiej sytuacji Urząd Skarbowy może nałożyć n...
Dodano 2016-12-28 15:51 przez 86A
Witam, od stycznia 2017 będę prowadzić działalność głównie 31.02.Z produkcja mebli kuchennych, ale również szafy, zabudowy ogólnie meble na wymiar. Przede wszystkim na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności. Nie będę VAT-owcem. Rozliczenia z klientami bywają również gotówkowe - rozumiem,...
Dodano 2017-09-11 16:31 przez konto usunięte
Witam,firma prowadzi handel pelletem. Współprację z czeską firmą z Pragi. Oni odbierają pellet, podpisują faktury i cmr. Sprzedają pellet dalej, teraz zrobiliśmy tak, że fakturę wysłałem do Pragi, a pellet pojechał do firmy do Ostrawy. Oni też odebrali pellet i podpisali cmr.Czy nie będzie problemu ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17