eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseZakończenie działalności. Co z laptopem nie uwzględnionym w środkach trwałych ani wyposażeniu?


2017-02-22 11:18 autor: AlkaRED

1 881 odsłon

Zakończenie działalności. Co z laptopem nie uwzględnionym w środkach trwałych ani wyposażeniu?

Witam,

20.02.2017 zamknęłam jednoosobową działalonść gospodarczą. Rozliczm się na KPiR i jestem VAT-owcem. W grudniu kupiłam komputer o wartości przekraczjącej 1500 zł, a mniejszej niż 3500 zł netto. Nie ujęłam go w ewidencji wyposażenia, ponieważ przewidywałam, że okres jego użytkowanie w firmie wyniesie więcej niż rok.

Czy powinnam wpisać ten komputer do ewidencji wyposażenia i wykazać go w remanentach i spisie z natury? Czy przed sporządzeniem tych spisów bardziej będzie mi się opłacało przekazanie komputera na cele osobiste i niewykazanie go w remanentach? Czy muszę w jakikolwiek sposób wykazywać ten komputer, jeśli był zaliczony po prostu w koszty (VAT był odliczony)? Ewentualnie jaką wartość komputera powinnam wykazać?

Druga sprawa - przekazałam na cele osobiste samochód, który został w pełni zamortyzowany i był wprowadzony do środków trwałych firmy w 2009 roku. Czy w przypadku sprzedaży tego samochodu muszę zapłacić podatek dochodowy z działalności?

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • michalwwa

    Dodano 2013-11-14 12:01 przez michalwwa

    Wykup i odsprzedaż auta z kratką z leasingu operacyjnego

    Witam,
    prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą na KPiR, jestem na podatku liniowym oraz jestem płatnikiem VAT. W 2009 roku podpisałem umowę leasingu operacyjnego na auto osobowe z kratką z uprawnieniami do pełnego odliczenia VAT, czyli w ewidencji, w umowie leasingu i w dowodzie rejestracyjnym...

  • mdk

    Dodano 2016-08-29 12:04 przez mdk

    Samochód wycofany z działalności, a podatek do zwrotu ze szkody z AC i sprzedaży wraku

    Witam,
    prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą i książkę przychodów i rozchodów.
    Posiadałem samochód osobowy z homologacją ciężarową zakupiony 2009 r., od którego odliczyłem 100% VAT (auto w leasingu operacyjnym na 3 lata). W lipcu 2016 r. został wykreślony z ewidencji środków trwałych i przek...

  • pomorze2

    Dodano 2013-11-22 19:04 przez pomorze2

    Sprzedaż samochodu ciężarowego a rozliczenie VAT

    6 lat temu wykupiłam samochód z kratką spełniający wymagania samochodu ciężarowego po 4 letniej umowie leasingowej. Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, która od 6 miesięcy jest zawieszona (rozliczam się w książce przychodów i rozchodów).
    Samochód nie został wprowadzony do środków trwałych...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-07-18 12:39 przez konto usunięte

    Zaliczenie w koszty wydatków związanych z leasingiem operacyjnym

    Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Prowadzę KPiR i jestem podatnikiem VAT, rozliczam się wg stawki liniowej 19%. W tym roku wzięłam w leasingu operacyjnym do użytkowania samochód osobowy do prowadzenia działalności gospodarczej. 
    Proszę o odpowiedź:
    1. Czy czynsz inicjalny i czynsz zerow...

  • joanna842

    Dodano 2016-12-01 12:41 przez joanna842

    Amortyzacja jednorazowa samochodu ciężarowego

    Witam,prowadzę działalność jednoosobową od marca tego roku, jestem VAT-owcem i prowadzę KPiR. Chcę zakupić samochód ciężarowy ok. 15 grudnia za kwotę 30000 zł netto. Chcę dokonać odpis amortyzacji jednorazowej tego środka trwałego.Proszę o informację, czy muszę taką sytuację zgłosić do urzędu skarbo...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Likwidacja działalności gospodarczej z perspektywy podatkowej wiąże się z wieloma konsekwencjami wynikającymi z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podatnicy mają obowiązek prawidłowego rozliczenia się z fiskusem ...

Podatnik likwidujący działalność gospodarczą musi sporządzić wykaz składników majątku posiadanych na dzień likwidacji. W wykazie tym należy podać m.in. wydatki poniesione na ich nabycie czy wartość początkową i dokonane odpisy ...

Od roku 2013 przedsiębiorcy muszą pamiętać o tzw. korekcie kosztów. Polega ona na wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów wartości nieuregulowanych w określonym przez ustawodawcę terminie. O korekcie takiej powinni pamiętać nie tylko ...

Na likwidację firmy często decydują się ci podatnicy, którzy ponoszą tzw. stratę podatkową, a więc u których ponoszone koszty są większe od uzyskiwanych przychodów. Trzeba jednak pamiętać, że pomimo fizycznego poniesienia straty, w ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania