Jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą mam zawartą umowę franczyzową.
Jedną z opłat w ramach umowy jest opłata za licencję, opłata licencyjna jednorazowa w wysokości 36 900 zł brutto.
Nadmieniam, że jestem zwolnionym z podatku VAT. Przychody w 2016 roku poniżej 150 tys. zł.
Moje pytanie:
1. Czy mogę otrzymaną fakturę zaksięgować w koszty prowadzonej działalności?
2. Czy przyjąć jako wartości materialne i prawne i dokonać jednorazowego odpisu amortyzacyjnego?
2017-02-14 15:22 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2015-05-14 19:04 przez Ghaspar
Dzień dobry, jako firma wynajmuję lokal, problem w tym, iż właściciel nie prowadzi działalności gospodarczej i nie chce przepisać na mnie umowy za energię. Podobno poprzedni "lokator" nie opłacał rachunków stąd jego obawy. Czy jest możliwe aby wystawił mi rachunek za energię? Rachunki wychodzą dość ...
Dodano 2022-01-24 21:42 przez beatapop333
Witam. Mam problem: Prowadzę od lat jednoosobową działalność gospodarczą. Obecnie jestem zwolniona z VAT. Od lat wynajmuję lokal w kamienicy na piętrze od właściciela - osoby nie zarejestrowanej w CEIDG, ale będącej w rejestrze VAT. Do tej pory wystawiał mi co miesiąc fakturę z naliczonym VAT.
Obec...
Dodano 2020-05-25 16:10 przez Stanek
Mam pytanie odnośnie odliczenia kosztów w działalności nierejstrowej. Jeśli nie jestem płatnikiem VAT to czy jako koszt odliczam kwotę brutto z faktury (z VAT) czy netto?
Dodano 2018-11-15 17:20 przez Bartolini_B
Dzień dobry,
mam pytanie dotyczące faktury imiennej.
Sytuacja wygląda następująco. Chcę kupić sprzęt elektroniczny na firmę. Rozliczam się na zasadach ogólnych i jestem zwolniony z VAT. Okazuje się, że sklep internetowy sprzedaje towar za pośrednictwem swojej filii w Wielkiej Brytanii.
Otrzymałem i...
Dodano 2017-12-18 22:18 przez hubert
Faktura za paliwo została opłacona w listopadzie. Faktura została wystawiona z datą 16 grudnia. Prowadzę działalność bez VAT. Czy fakturę mogę ująć do kosztów jeszcze w listopadzie, czy dopiero w grudniu?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Zakup przez prawnika narzędzi służących do naprawy jego samochodu wykorzystywanego w prowadzonej działalności gospodarczej nie jest kosztem uzyskania przychodu. Przedsiębiorca taki nie świadczy bowiem usług w zakresie mechaniki ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17