eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseUmowa o sprzedaży ratalnej a faktura


2016-11-09 11:22 autor: barrry

3 421 odsłon

Umowa o sprzedaży ratalnej a faktura

Witam,

chce sprzedać środki trwałe w oparciu o umowę ratalną.

Muszę wystawić fakturę, ale nie wiem jednak jak ma ona wyglądać?
Czy fakturę wystawiam na całość? Mam ją uznać jako opłaconą.

Proszę pomóżcie.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2016-11-09 13:02 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Witam.

    Tak, na fakturze należy ująć całą kwotę. Przychód powstaje w dniu wydania rzeczy, nie później niż w dniu wystawienia faktury albo uregulowania należności.

    Jeśli od rat nabywca będzie płacił odsetki, to do dnia realizacji dostawy odsetki stanowią część wynagrodzenia za dostawę, w sytuacji zapłaty odsetek za okres po zrealizowaniu dostawy odsetki nie są wliczane do podstawy opodatkowania dostarczanego towaru.  Co do zasady odsetki pobierane przez sprzedawcę za odroczenie terminu płatności stanowią wynagrodzenie za usługę finansową (są zwolnione z VAT).

    Pozdrawiam

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • mapis

    Dodano 2016-02-22 20:30 przez mapis

    Czy wystawić fakturę VAT przy sprzedaży środka trwałego firmy?

    Dzień dobry,w lutym tego roku chcę zrezygnować z bycia VAT-owcem, ponieważ od dwóch lat mój przychód nie przekroczył 150 tys. zł.W marcu chcę sprzedać środek trwały od 4 lat używany w firmie. Kupiłam ten środek trwały nie będąc jeszcze VAT-owcem, nie odliczyłam VAT.Jaki dokument teraz powinnam wysta...

  • misiek00143

    Dodano 2018-09-26 07:41 przez misiek00143

    Środek trwały - sprzedaż

    Witam, czy sprzedając środek trwały osobie fizycznej wystawiam fakturę czy paragon?

  • MartaZamar

    Dodano 2020-08-05 16:34 przez MartaZamar

    Sprzedaż środka trwałego a VAT

    Mam pytanie, zakupiłam środek trwały będąc Vatovcem, od zakupu minęło 7 lat, środek się zamortyzował. Obecnie korzystam ze zwolnienia, nie jestem podatnikiem VAT. W jaki sposób mam sprzedać środek trwały? Czy mogę wystawić normalną fakturę na podst. art 113? 

  • eklen

    Dodano 2017-11-16 13:07 przez eklen

    VAT po likwidacji firmy

    1. Czy po l likwidacji firmy, ujęciu środków trwałych w remanencie, wykazaniu w VAT-7 i odprowadzeniu tegoż podatku do US, przy sprzdaży, tych środków trwałych po okresie 12 miesięcy od zamknięcia, należy dopiero zapłacić podatek od czynnmości cywilnoprawnych?  VAT chyba nie? I i to tylko do 6 lat (...

  • Aleksandra J.

    Dodano 2015-02-01 11:00 przez Aleksandra J.

    Czy osoba prywatna może wystawić fakturę VAT będąc płatnikiem VAT w tym przypadku?

    Mąż – pracownik najemny
    Żona – prowadzi firmę „Krawiectwo Konfekcyjne”, sposób opodatkowania: ryczałt ewidencjonowany płatnik VAT.
    Budynek handlowo-usługowy stoi na działce, która jest własnością miasta.
    Budynek był wybudowany 15 lat temu. Budynek jest własnością prywatną małżeństwa, nie jest własno...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Faktury zaliczkowe i końcowe to najczęściej występujące podtypy faktury w obrocie gospodarczym. Z tego też powodu znajomość elementów i zasad wystawiania tych dokumentów jest esencjonalne dla każdego przedsiębiorstwa, któremu zależy na ...

Faktura to podstawowy dokument występujący u każdego przedsiębiorcy, ponieważ przy dokonywaniu różnego rodzaju transakcji staje się ona podstawą do tego, aby od kontrahenta egzekwować kwotę za wykonaną usługę bądź towar. Niestety ...

Gdy dana usługa ma być świadczona przez dłuższy okres czasu, strony umowy z reguły decydują się na określenie okresów rozliczeniowych, za które będą regulowane płatności (co niekiedy wymuszają na nich przepisy podatkowe). Jak ...

Faktura korygująca jest podstawowym dokumentem służącym do prostowania błędów, pomyłek bądź zmian, które wystąpiły w stosunku do sporządzonych faktur. Dokument ten wystawia sprzedawca. Wystawienie faktury korygującej może przy tym ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania