Witam,
zbliża się inwentaryzacja mam zatem następujące pytania z nią związane:
Jeżeli zacznę inwentaryzację np. 28 października, a inwentaryzacja musi być sporządzona na 31 grudnia, jak później to dodać/odjąć, gdzie umieścić różnice lub sumę?
jakie dokumenty przygotować ?
Dodano 2019-01-01 13:47 przez Anna0101
Mam magazyn, który pokazuje mi jedynie stan zapasu na koniec okresu według cen zakupu FIFO. Prowadzę pełną księgowość, w której towary księgowane są na koncie 3 Towary.Jak w tym wypadku rozliczyć inwentaryzację w której są zarówno niedobory jak i nadwyżki? Czy mogę tylko zaksięgować zapas towarów, k...
Dodano 2016-10-17 16:52 przez danieleski
Tak jak w tytule. Czy w przypadku sprzedaży, realizacji zamówienia, w moim przypadku namalowania portretu, ujmując przychód z tego tytułu muszę wpisać dane kontrahenta? Jest to problematyczne gdyż często ich po prostu nie znam.Ktoś przez kogoś zamawia, przychodzi odbiera, a ja nie notuje dla kogo ro...
Dodano 2016-09-26 19:08 przez mariolam4
Założyłam działalność gospodarczą usługi gastronomiczne tzn. przygotowywuje imprezy w domu klienta, np. imieniny, komunie lub wesela - jako wynajęta kucharka. Jako formę rozliczenia wybrałam PKPiR. Mam pytanie: w jaki sposób mam udokunentować swój przychód jeżeli moimi odbiorcami są indywidualni kli...
Dodano 2016-09-01 10:45 przez asts1
Prowadzę małą działalność i NIE jestem płatnikiem VAT, prowadzę tylko PKPiR w formie papierowej.Czy w takiej sytuacji będzie mnie dotyczyłył JPK, bo czytałam, że tak ma się stać od 2018. Czy będę musiała przejść na prowadzenie dokumentacji w formie elektronicznej?
Dodano 2016-08-03 15:21 przez marta2309
Witam,mam pytanie odnośnie pełnej księgowości. Mam faktury sprzedaży opłacone gotówką, przelewem na konto bankowe i gotówką w terminie późniejszym. W jakiej kolejności mam je księgować? W pełnej księgowości powinno się ksiegować wg daty zapłaty faktury, więc jeśli mam fakturę nr 1,2,3,4 zapłaconą go...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Gdy w kalendarzu wrzesień, a czas letnich urlopów już powoli za nami, druga połowa roku w firmie nabiera tempa. Warto usystematyzować, jakie obowiązki stoją przed przedsiębiorcą i o czym należy pamiętać.
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17