Jako gmina realizujemy inwestycje dotyczące sieci wodociągowych i powstałe środki trwałe przekazujemy naszemu zakładowi budżetowemu (Zakład Gospodarki Komunalnej).
Teraz po kilkunastu latach środki trwałe, których zakład ten nie użytkuje (studnia, stacja uzdatniania wody), przekazał nam, na podstawie PT. My również nie będziemy ich użytkować. Co należy z nimi zrobić? Czy normalnie nanieść do ewidencji środków trwałych? Amortyzować je?
Dodano 2016-04-15 16:11 przez sienioo
Dzień dobry,w sierpniu 2015 zawiesiłem działalność gospodarczą i do tej pory mam ją zawieszoną. Prowadziłem PKPiR oraz jestem VAT-owcem. Przed zawieszeniem sporządziłem spis z natury produktów, w którym to wykazałem 0 zł (brak produktów, wszystko zwróciłem bądź sprzedałem). W firmie miałem kasę fisk...
Dodano 2016-03-01 01:42 przez fujokin
Witam, od połowy stycznia prowadzę działalność gospodarczą pod PKD: 47.91.Z i mam kilka pytań odnośnie rozliczania się a także prowadzenia wykazu środków trwałych. W sklepie internetowym sprzedaję wirtualną gotówkę, do prowadzenia sklepu korzystam jedynie z prywatnego komputera, więc:1. Korzystam z ...
Dodano 2016-02-21 20:57 przez Rafik
Witam,czytam różne opinie i mam pewne wątpliwości dotyczące zakupu zestawu komputerowego poniżej 3500 zł. Czy mam wybrać jako środek trwały i jednorazowo sobie odpisać bez amortyzacji, czy wpisać jako wyposażenie? Tylko przy wyposażeniu jest coś takiego jak powyżej 1500 zł i użytkowanie do roku czas...
Dodano 2015-01-14 23:51 przez Anka841
W jaki sposób księgować w PKPiR wydatki na samochód (paliwo, ubezpieczenie, naprawy) wprowadzony do ewidencji środków trwałych, jeśli nie jest się vat-owcem, a używa się auta na firmę i prywatnie? Auto było kupione z dotacji, ma współwłaściciela, który ma określony umową 1% wartości auta (ze względu...
Dodano 2018-01-08 09:04 przez kp1991
Dzień dobry,kupiłem laptopa wartego ponad 5 tysięcy w grudniu w 2017 roku na fakturę, która jest rozliczona w grudniu (jednoosobowa działalność gospodarcza). Otrzymałem zaś go fizycznie dopiero w styczniu w 2018 roku, wtedy gdy weszły nowe przepisy (dotyczące kwoty środków trwałych, zwiększonej do 1...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
10.000 zł - to limit wartości początkowej składnika majątku, po przekroczeniu której ten musi zostać uznany za środek trwały. Gdy wartość jest niższa, mamy do czynienia z tzw. wyposażeniem firmy. Przedsiębiorcy mają trudności przy ...
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.
Gdy ma miejsce przekazanie nieruchomości wykorzystywanych w działalności gospodarczej męża do działalności gospodarczej żony, nie dochodzi do jej zbycie – właścicielami pozostają te same osoby. W efekcie takie przekazanie nieruchomości ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17