Prowadzę małą działalność i NIE jestem płatnikiem VAT, prowadzę tylko PKPiR w formie papierowej.
Czy w takiej sytuacji będzie mnie dotyczyłył JPK, bo czytałam, że tak ma się stać od 2018. Czy będę musiała przejść na prowadzenie dokumentacji w formie elektronicznej?
2016-09-03 20:49 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
asts1 skomentował/a odpowiedź 2016-09-03 21:06
od końca ?
Dodano 2016-05-15 15:05 przez Haroy
Czy w ramach jednej sp. z.o.o mogę prowadzić kilka niezwiązanych ze sobą działalności, np. obrót nieruchomościami, sklep spożywczy i naprawa samochodów? Czy konieczne będzie rejestrowanie kilku działalności? Jeżeli jest to możliwe, to czy wiąże się z jakimiś dodatkowymi obowiązkami w księgowości, np...
Dodano 2016-02-17 11:29 przez sylwek
Zakupiłem grunt pod działalność gospodarczą. W dużej części posiłkowałem się kredytem. Moja wpłata własna wynosiła 34000 zł plus opl prowizji. Mam pytanie, jak zaksięgować to w księdze PKPiR? Czy w koszty firmy oprócz odsetek od kredytu i opłaty prowizji zalicza się też wpłatę własną tzn. te 34000 ...
Dodano 2015-12-23 12:04 przez smerda94
Witam,mam mały problem: jeśli kupuję coś na firmę np. myszkę do komputera, nie będąc VAT-owcem, to w kolumnie 13 wpisuję kwotę brutto czy netto? Drugie pytanie. Kupiłem telefon na firmę w markecie, raty 50x0%. Koszt telefonu to 2200 zł, tyle na fakturze. Jak to wpisać w księgę? Całą kwotę mogę wpisa...
Dodano 2015-08-26 13:33 przez konto usunięte
Jestem tak niepewna swojej emerytury jak większość Polaków a przejściu na nią nie myślę w ogóle.Mąż ma zamiar otworzyć warsztat samochodowy. Wiem, że musi posiadać kasę fiskalna. Ile czasu ma na założenie kasy od momentu rozpoczęcia działalności? Ma zamiar sprzedawać klientom usługę wraz z częściami...
Dodano 2014-07-31 10:24 przez asts1
Witam,
prowadzę małą działalność i mam PKPiR. Nie jestem VAT-owcem ze względu na małe obroty.
Co mam wystawić klientowi - fakturę VAT czy rachunek w takiej sytuacji? Czy ma to być faktura VAT z informacją o zwolnieniu ze względu na małe obroty tj. art 113. ust 1 ustawy o VAT czy ma to być inny dokum...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17