2016-04-15 16:11 autor: sienioo
2 647 odsłon
Dzień dobry,
w sierpniu 2015 zawiesiłem działalność gospodarczą i do tej pory mam ją zawieszoną. Prowadziłem PKPiR oraz jestem VAT-owcem. Przed zawieszeniem sporządziłem spis z natury produktów, w którym to wykazałem 0 zł (brak produktów, wszystko zwróciłem bądź sprzedałem).
W firmie miałem kasę fiskalną, drukarkę i inne drobne elementy, które były zaksięgowane do PKPiR, ale nie były środkiem trwałym ze względu na małą wartość. Czy powinienem sporządzić jakiś dokument? Czy dobrze miałem to zrobione? Może powinno być to wyposażenie? Również prowadziłem ewidencje środków trwałych, w których widnieje samochód ciężarowy. Nie zrobiłem wykreślenia z środków trwałych.
Co teraz powinienem zrobić z samochodem (przekazać go na cele prywatne?). Co muszę zrobić ze względu na podatek dochodowy i podatek VAT? Czy jeśli będę chciał sprzedać teraz samochód, co powinienem wykonać do celów podatkowych? Mimo, że firma jest zawieszona chcę mieć, jak najmniej spraw z nią związanych (czy po 2 latach zostanie zlikwidowana lub wcześniej przywrócona)?
Proszę o radę i pomoc:)
2016-04-25 08:09 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2017-01-24 17:36 przez arcman
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (architektura) i zastanawiam się nad jej zamknięciem. Jestem płatnikiem VAT. Jak wygląda sprawa ze sporządzeniem spisu z natury dla potrzeb podatku VAT? W jednym miejscu wyczytałem, że w spisie należy zamieścić tylko wszystkie środki trwałe i wyposażenie...
Dodano 2013-12-26 13:03 przez konto usunięte
Witam,
zamknąłem działalność, na firmie zostalo mi 2 samochody ciężarowe. Jedno było kupione od osoby prywatnej na umowę, wiec nie odliczałem VAT. Teraz chciałbym sprzedać jeden samochód i kompletnie nie wiem, co mam zrobić? O co chodzi z remanentem likwidacyjnym? Jak go zrobić? Może darować komuś t...
Dodano 2015-08-26 13:33 przez konto usunięte
Jestem tak niepewna swojej emerytury jak większość Polaków a przejściu na nią nie myślę w ogóle.Mąż ma zamiar otworzyć warsztat samochodowy. Wiem, że musi posiadać kasę fiskalna. Ile czasu ma na założenie kasy od momentu rozpoczęcia działalności? Ma zamiar sprzedawać klientom usługę wraz z częściami...
Dodano 2015-06-17 12:49 przez btq
W wakacje zamierzam wynająć kąpielisko z terenem zielonym i kawiarnią. Czy opłaty za wstęp muszą być ewidencjonowane za pomocą kasy fiskalnej? Czy można zrobić normalne bilety wstępu? Co w takim przypadku z VAT-em?Dodam, że prowadzę sklep spożywczy, jestem na VAT i KPiR. Czy sprzedając na ośrodku np...
Dodano 2013-11-18 18:23 przez kazimiera
W styczniu 2014 roku chcę uruchomić działalność gospodarczą na zasadach ogólnych (PKPiR). Będzie to działalność wymagająca dużych nakładów na wyposażenie, których nie można nabyć z dnia na dzień. Wobec tego już dokonuję zakupów: w sklepach, okazyjnie na aukcjach internetowych, u producentów, itp. Ma...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Przedsiębiorcy przed zakończeniem roku podatkowego muszą wykonać wiele różnych czynności, takich jak sporządzenie inwentaryzacji czy weryfikacja ujęcia wszystkich wydatków w działalności gospodarczej. Przygotowana roczna dokumentacja ...
Koniec roku podatkowego wiąże się m.in. z koniecznością złożenia do Urzędu Skarbowego zeznania rocznego. Przedtem przedsiębiorca powinien jednak pamiętać też o innych czynnościach związanych z prowadzeniem księgowości swojej firmy ...
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
10.000 zł - to limit wartości początkowej składnika majątku, po przekroczeniu której ten musi zostać uznany za środek trwały. Gdy wartość jest niższa, mamy do czynienia z tzw. wyposażeniem firmy. Przedsiębiorcy mają trudności przy ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17