eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseNowa działalność gospodarcza a wprowadzenie prywatnego laptopa. Czy to będzie KUP?


2016-04-14 19:06 autor: agaj

1 980 odsłon

Nowa działalność gospodarcza a wprowadzenie prywatnego laptopa. Czy to będzie KUP?

Witam,

od 01.03.2016 mam jednoosobową działaność gospodarczą, rozliczam się na zasadach ogólnych i jestem zwolniona z VAT. Chciałabym wprowadzić do firmy laptop, który kupiłam w 2014 roku za 3200 zł.

Środkiem trwałym nie będzie, ale jak to wygląda z wyposażeniem? Czy będzie kosztem uzyskania przychodu a jeśli tak, to jaką może mieć wartość?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2016-04-25 07:34 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Sytuacja chyba będzie najprosztsza wówczas, gdy laptop zostanie uznanay za środek trwały i zamortyzowany jednorazowo w miesiącu przekazania do firmy. To, że kosztował on mniej niże 3,5 tys. zł nie oznacza, że nie może być on środkiem trwałym.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • beatapop333

    Dodano 2022-01-24 21:42 przez beatapop333

    Czy mogę zaksięgować fakturę za czynsz na nazwisko nie na firmę.

    Witam. Mam problem: Prowadzę od lat jednoosobową działalność gospodarczą. Obecnie jestem zwolniona z VAT. Od lat wynajmuję lokal w kamienicy na piętrze od właściciela - osoby nie zarejestrowanej w CEIDG, ale będącej w rejestrze VAT. Do tej pory wystawiał mi co miesiąc fakturę z naliczonym VAT.
    Obec...

  • Jacexx

    Dodano 2016-08-11 20:53 przez Jacexx

    Faktura imienna za wynajem mieszkania

    Witam! Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (na zasadach ogólnych, KPiR). Siedzibę firmy mam w Opolu, natomiast wykonuję zlecenia we Wrocławiu, gdzie wynajmuję mieszkanie (wyłącznie w celach mieszkaniowych, nie prowadzę tam biura ani nic z tych rzeczy). Mam podpisaną umowę o współpracy międ...

  • kabi

    Dodano 2014-06-13 12:00 przez kabi

    VAT, amortyzacja i KUP po 1 kwietnia 2014 a zakup auta używanego

    Mąż ma jednoosobową działalność gospodarczą, jest płatnikiem VAT. Rozlicza się na zasadach ogólnych, KPiR.
    Kupiliśmy używany samochód 1.2 75 KM. Zakup w dniu 13 maja 2014 od osoby fizycznej na umowę cywilno-prawną (w umowie zapis, że kupuje mój mąż i będzie wykorzystywany w działalności gospodarczej...

  • kierowca22

    Dodano 2021-12-29 09:40 przez kierowca22

    Odliczanie kosztów samochodu w jednoosobowej działalności bez vatu

    Dzień dobry. Mam własną działalność - taksówka osobowa. Od 1 stycznia 2022 przechodzę na zasady ogólne i mam pytanie czy mogę wciągnąć używany od kilku lat samochód do ewidencji środków trwałych firmy tak aby odliczać koszty eksploatacji w wysokości chyba 75% - tak słyszałem. Bez tego przysługuje ty...

  • holek188

    Dodano 2014-12-16 13:35 przez holek188

    Włączenie paragonu do działalności

    Witam,w maju 2014 zakupiłem na paragon laptopa. Od września 2014 roku prowadzę 1-osobową działalność na zasadach ogólnych i rozliczam 23% VAT.Czy mogę wliczyć laptopa w koszt mojej działalności i odzyskać z niego podatek?Chciałbym go rozliczyć w grudniu 2014 r.

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Dyrektor KIS zgadza się na ujęcie w kosztach części wydatków związanych z zakupem i utrzymaniem psa stróżującego. Podatnik jednak będzie musiał podzielić wydatki na koszty firmowe i prywatne.

Dobra wiadomość dla przedsiębiorców. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej zgadza się na rozliczanie mieszkania w działalności gospodarczej bez wydzielania osobnego pomieszczenia na te cele. Dopuszcza też możliwość przeznaczenia do ...

Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...

Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania