eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinansePolisa płatna w dwóch ratach. Jak zaksięgować?


2016-04-10 09:26 autor: konto usunięte

8 517 odsłon

Polisa płatna w dwóch ratach. Jak zaksięgować?

Witam,

mam pewien problem. Chcę zaksięgować polisę ubezpieczeniową płatną w dwóch ratach w KPiR. Podatnik nie jest VAT-owcem. Data wystawienia polisy przypada na 12 września 2015, a łączna kwota do zapłaty wynosi 900 zł.

Chciałbym zapytać, jak zaksięgować taką polisę wiedząc, że podatnik nie zapłacił raty. Data drugiej raty przypada na 12 marzec 2016. Bardzo bym prosił o pomoc z rozpisaniem dat.

Bardzo dziękuję za pomoc, bo już się w tym pogubiłem...

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2016-04-21 06:52 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Ale tę ratę zapłaci prawda?
    No mamy tutaj pewien problem, tzn. mamy problem z rokiem 2015, 2016 już nie (zakładam że księga jest prowadzona metodą uproszczoną). Polisy księgujemy bowiem w księdze w dacie ich wystawienia w całości, bez względu na to, kiedy zostaną zapłacone. Pisaliśmy o tym m.in. tutaj http://www.podatki.egospodarka.pl/125229,Koszty-polisy-OC-w-ksiedze-przychodow-i-rozchodow-roznie-rozliczane,1,69,1.html
    Czyli koszt mamy od razu. Sęk w tym, że w 2015 r. obowiązywały przepisy o zatorach płatniczych. Mówiąc innymi słowy, w opisanym przypadku 90 dnia od daty zaksięgowania polisy (czyli daty jej wystawienia) część niezapłacona powinna zostać skorygowana - wyrzucona z kosztów. Powrotnie do nich trafi dopiero w chwili faktycznej zapłaty.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • Katarzyna91

    Dodano 2016-03-17 09:16 przez Katarzyna91

    Wpis w PKPiR - kolumny 10,11,13

    Witam,proszę o informacje co zrobić w przypadku: np. klient płaci mi na konto pieniążki za towar i za wysłkę towaru w wysokości 60 zł.Załużmy przykładowo:1). BLUZKA - 50 zł (wpisuje na DW) PRZESYŁKA 10 zł (wysyłka pocztą potwierdzone paragonem)Czy opłatę pocztową wpisuje w kolumnie 13, pozostałe kos...

  • Katarzyna91

    Dodano 2016-03-09 07:35 przez Katarzyna91

    Księgowanie faktury leasingowej w PKPiR

    Witam,otrzymałam na początku marca fakturę za raty leasingowe z datą wystawienia 25 lutego. Raty płacę 8. każdego miesiąca (czyli fakturę - ratę opłaciłam wczoraj). Jak fakturę wpisać do PKPiR?

  • Psotka

    Dodano 2016-03-04 09:30 przez Psotka

    Według jakiego kursu wycenić waluty obce w spis inwentaryzacyjnym na koniec roku?

    Prowadzę KPiR. Na koniec roku waluty obce w spisie inwentaryzacyjnym mam wycenione wg kursu NBP z dnia poprzedzającego wpłatę do banku. Według jakiego kursu powinnam uwzględwartość spisu z natury w.w środków na koniec roku do wyliczenia dochodu rocznego?

  • pati2x

    Dodano 2016-03-03 21:53 przez pati2x

    Jak zaksięgować rachunek w PKPiR?

    Kontrahent za wykonane usługi (ryczałtowiec) wystawił mi rachunek na kwotę bez podatku VAT. Czy można taki rachunek zaksięgować w PKPiR i w której kolummie?

  • Kate8625

    Dodano 2016-03-02 18:06 przez Kate8625

    Jak zaksięgować KPiR fakturę z poprzedniego miesiąca?

    Jak prawidłowo zaksięgować w KPiR fakturę zakupu materiałów bezpośrednich (zakup książek do księgarni) dotyczącą stycznia (data wystawienia 31.01.2016), a otrzymaną 26.02? Czy powinnam skorygować styczeń? Czy mogę ująć ją jako pierwszą pozycję w lutym?Proszę o udzielenie odpowiedzi.

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...

Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...

Niekiedy warunkiem prowadzenia działalności gospodarczej jest zawarcie obowiązkowej polisy odpowiedzialności cywilnej. Na kim taki obowiązek ciąży? Chociażby na biurach rachunkowych prowadzących księgi swoich klientów, czy doradcach ...

Faktura jest zasadniczym dokumentem księgowym, na podstawie którego dokonywane są zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, ale nie jedynym. Niekiedy wystarczający jest paragon wydrukowany przez urządzenie fiskalne i nie chodzi ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania